Direktlänk till inlägg 7 januari 2011

Eureka!

Av Dina - 7 januari 2011 11:19

Mig själv!

Jag, född den 12 juli, vilket betyder att jag är född i Kräftans tecken.

Och jag har läst om kräftan och, visst, jag kan känna igen mig på några saker, men, nej, det har inte riktigt vari jag.

Men så fick jag tips av Bea, att om jag visste vilken tid på dygnet jag är född så kunde jag hitta det själv, och det vet jag, jag var lite orolig bara eftersom jag är född i Aten, och jag vet inte om jag skulle hitta det då.

Men det gjorde jag. Den 12 juli 1968, i ottan, är Vattumannen i Månen och här blev resultatet.

Stämmer bra tycker jag själv.


Vattumannen är uppfinningsrik och en riktig nytänkare och de älskar att prova på nya saker. Vattumannen är en individualist som går sin egen väg vilket gör att de inte alltid uppskattar andras god råd. Vattumannen är mycket vidsynt och tolerant och det är få så fördomsfria som han/hon. Vattumannen är verkligen kunskapens tecken, de är oerhört kreativa med många idéer och bollar i luften. Ibland tenderar vattumannen dock att bli så uppslukad av en idé eller ett projekt att de glömmer bort de små och praktiska detaljerna.

 

Vattumannen är ofta engagerad i människors rätt i samhället och slåss gärna för olika ideal och saker. Bland vattumannen återfinns många frihetskämpar och politiska aktiva rebeller. Vattumannen är väldigt solidarisk och har ett stort mått av medmänsklighetlikväl som de är mycket skickliga människokännare. De formligen älskar människor och umgänge även om de då och då vill dra sig undan för att ha en stund för sig själva. Vattumannen är nämligen både utåtriktad men  samtidigt ganska sluten om den egna personligheten, de är oberäkneliga, okontroversiella men också väldigt charmiga och vänliga.

 

Vattumannen är inte mycket för tvåsamhet eftersom de behöver känna sig fria, men samtidigt står vattumannen inte ut med att vara ensam vilket gör att de fota dras till kollektiv eller något annan form av grupper eller sammanslutningar där de kan vara delaktiga och stilla sin ständiga nyfikenhet och strävan efter kunskap och sanningar utan att behöva komma andra allt för tätt inpå livet. Vattumannen håller nämligen trots sitt behov av umgänge alltid en viss distans till andra människor, åtminstonde till en början.

 

Vattumannen är ofta ganska kluvna när det kommer till kärleksrelationer. Dels har de ett starkt behov av närhet samtidigt som de har en djupt rotad rädsla för att binda sig och också ett visst behov av att vara ensam. De kan därför vara tänligen svala i en relation till dess att de verkligen går in i en djupare relation där de kan kombinera sin självständighet med ett engagemang i någon annan, då är de oftast mycket trogna och pålitliga.

 

Bra egenskaper

En rikig idealist

Fördomsfri

Orginell och uppfinningsrik

Intellektull och framåt

Älskar överraskningar

Rolig och vänlig

Lojal och har många vänner

 

Dåliga egenskaper

Kan bli okänslig och distansierad

Oberäknelig som taktlös

Tankspridd och disträ

Kan vara kylig och avståndstagande i kärlek

Egensinnig och oberäknelig

Fixerad av sina egna åsikter



 
 
Ingen bild

Sarah

7 januari 2011 20:57

Fattar INGENTING!! Varför skriver du om Vattumannen? Du e ju Kräfta ju?!?

Dina

7 januari 2011 22:19

Men Vattumannen var i månen när jag föddes, och då betyder det att jag har min "nånting" i Vattumannen. Och detta blev resultatet av min person.

 
Ingen bild

Sus

12 januari 2011 19:42

Det drar ihop sig, darling! På söndag smäller det! Woohooo!!! :-D

Dina

14 januari 2011 18:30

Japp! Ser fram emot att träffa dig.
Och se hur töntarna gör sig i flygdräkter! ;-)

 
Ingen bild

Sus

14 januari 2011 20:53

Tänkte du stanna och titta på eländet!? Nää? Vi ska väl till Gävle och "göra stan" under tiden, hoppas jag? Tre timmar nördflygning betackar jag mig för! :-)

Dina

15 januari 2011 16:29

Hahaha... Nej, jag hade inte tänkt stanna i tre timmar, endast så jag kan fota mupparna... ;-)

 
Ingen bild

Bea

15 januari 2011 16:18

Hej Dina!

Jag har varken bloggat eller varit inne o läst på några dagar, för vi har haft datakrångel, men nu är jag tillbaka! :)

Vad häftigt att det stämde för dig med!
Går sin egen väg, tolerant och vidsynt- det är väl Dina det. Många bollar i luften oxå, va?

Haha! Det där på slutet var lite roligt: "Fixerad vid sina egen åsikter." Är du det? =)

Kram på dig, Dina. :)

Dina

15 januari 2011 16:29

Hahahaha... Jo, lite så är det nog att jag är.. :-/ *skrattar*

 
Ingen bild

Bea

15 januari 2011 16:18

Hej Dina!

Jag har varken bloggat eller varit inne o läst på några dagar, för vi har haft datakrångel, men nu är jag tillbaka! :)

Vad häftigt att det stämde för dig med!
Går sin egen väg, tolerant och vidsynt- det är väl Dina det. Många bollar i luften oxå, va?

Haha! Det där på slutet var lite roligt: "Fixerad vid sina egen åsikter." Är du det? =)

Kram på dig, Dina. :)

 
Ingen bild

Bea

17 januari 2011 23:05

hahaha!!! Kom kommentaren till dig ändå?! Tack för att du bara sparade en!!! =) Vad sur jag blir när det krånglar! För mig är det problem i kommentarerna när man gör citattecken. Då står det quot&quot ist för citattecknet. Helgalet!!! ;)

Dina

19 januari 2011 17:46

Du kanske har en "spökskrivare" bredvid dig... ;-)

 
Ingen bild

Sus

22 januari 2011 09:39

Vart har du tagit vägen? Strular internetkopplingen igen? Saknar dina uppdateringar! Pok

Dina

22 januari 2011 21:30

Hej, ja, den har strulat hela veckan, går ibland och plötsligt stopp. Blir galen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards