Alla inlägg den 11 april 2010

Av Dina - 11 april 2010 15:18

Jag glömde ju lägga in mina vårtecken från promenaden med Athos.

Jag vill passa på att säga att vårfloden brusade för fullt i skogen, men när jag kom på att jag skulle ha fotat den så var jag alldeles för lång bort.

  

Videung? Knopp är det iallafall.

Snödroppar.

Början till Tulpaner.

Och sånahär.

Sen kunde jag ge mig 17 på att jag såg Krokusar också. Men jag vågar inte fota dem ifallatt  det inte skulle vara det. Skulle vara lite pinsamt att träffa Laila igen då... ;-)        

Av Dina - 11 april 2010 14:55

Inatt smidde jag tusen planer.

Imorse gjorde jag precis som vanligt.

//Konfucius


Precis så var det. Jag hade laddat hela veckan för den här helgen.

Dessutom hade dom lovat kanonväder, eller åtminstonde vackert väder.

Men när jag vaknade imorse var allting tungt grått och det duggade.

Inte en dag man vill stå ute på tomten och fixa.

Det blev lite antiklimax faktiskt.


Medans jag stod och svor över att jag inte ville stå där ute ringde telefonen och det var Ann och Johan, vänner vi inte träffat på väldigt länge, som tog ett trevligt intiativ till att komma över på fika.

Underbart, då fick jag verkligen ett legitimt skäl till att inte vistas på tomten idag.


När Ann och Johan skulle gå fick vi en inbjudan att inta kvällsfikat hos dem.

Vilket passade mig väldigt bra, då vet jag vad jag ska göra med min dag.

Så när dom hade gått så tog jag hand om stryktvätten och Micke plockade ihop allt som skulle köras till sopstationen.

Sen lagade vi middag innan vi gjorde oss klara att åka till Ann och Johan för att tillbringa lördagskvällen med dem.

Så den gråa trista lördagen slutade trevligt iallafall.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards