Direktlänk till inlägg 31 maj 2010

Ok, här kommer det..

Av Dina - 31 maj 2010 12:07

Många har anmärkt att jag inte har kommenterat Melodifestivalen, men jag har haft arbetshelg och varit trött. Men här kommer det då:


Att Sverigen åkte ut kan ju knappast ha förvånat någon utom kvällstidiningarna.

Jag sa redan från början att den inte skulle ta sig till final. Även om Anna gjorde ett strålande framträdande. Och personligen älskar jag hennes röst.


Nu till lördagens stora final:


1.  Azerbaijan  - (Tänk att jag måste kolla att jag stavar rätt varje gång) Den här låten har växt. Jag tyckte "sådär" i början. Men nu gillar jag den. Hon skulle kanske däremot ha bjudits på en grogg innan så hon slappnade av lite. Men för övrig helt ok. Precis vad jag förväntade mig av Azerbaijan. Bra!


2.  Spanien -  Jag brukar inte tycka att något låter dåligt på spanska, men det här var faktiskt inte bra. Det han sjön om må ha varit "Nåt litet" men det kändes ack så lååångt.


3.  Norge -  En sockersöt gutt. Låten kunde ha gjorts bättre, jag satt och väntade på att den skulle lyfta men inget hände. Jag tror att han fick order om att tona ned sig. Mellohost två år i rad? Alla länders innersta fruktan... :-)


4.  Moldavien -  Musiken var bra! Det lät modernt. Men jag undrar om dom inte i vild panik skrev ner en text i greenroom bara för att ha ord också. Det hela lät väldigt tjatigt.


5.  Cypern -  (Med risk för att bli påhoppad) Men Cypern brukar inte skicka några hjödarbridrag. Förutom i år! Jag fullkomligt ääälskade den! Och han gjorde ju inte det hela mindre bra. ;-) Jag blev mycket förvånad att det inte gick bättre. Det bevisar min teori att det är mest män som röstar.... i smyg.

  


6.  Bosnien -  Den här gick mig oberört förbi. Bosnien kan bättre.


7.  Belgien -  Jag hann se en man och en gitarr, sen sov jag!


8.  Serbien -  Första gången jag hörde den satt jag bara och gapade och undrade om Serbien hade fått nationell solsting. Men den har växt! Jag t om gillar den skarpt! Och mer och mer för varje gång jag hör den! Jag blir glad av den här låten. Och jag skulle ge vad som helst för att få veta vilken kräm han använder, kan man bli mer slätstruken??

  


9. Vitryssland -  Det här hör inte hemma i Eurovisoin, det hör hemma på Disneyworld! Så gulligt och tuttenuttigt att man vill spy! Blä! för det här!

  


10.  Irland -  Är det något jag verkligen går igång på så är det rött hår, lila färg, paljetter och powerbalader. Och allt det fanns med här, men det hjälpte inte. Jag tyckte inte hennes röst bar fram sången. Sarah Dawn Finer skulle ha gjort den. Så, tyvärr fick Irland låga poäng av oss i tv-soffan.


11.  Grekland -  Det var längesen Grekland sjöng på grekiska, och eftersom jag tycker att det ska sjungas på hemspråk så får Grekland här ett stort +. Susanne, som efter över 30 år med mig, har en liten grek i sig, reagerade på en gång: "Opa!"  Det är party!!! Och sen var hon igång! Själv tittade jag på mina landsmän, och på Micke. Mina landsmän, och på Micke... Sen beslutade jag mig för att vara nöjd med vad jag har. *ler*

  


12.  England -  Kvällens tredje sockersöta. Men satt bara och log. Och tur var väl det för låten var ingen höjdare. Tillslut ropade jag:  "Come to mama"  och han svarde: "That sounds good to me". ;-)

  

 

13.  Georgien -  Den här människan klarade inte jag. Nåt med henne fick mina horn att växa. Men eftersom jag trots allt är en storsint människa gav jag dom en tvåa.


14.  Turkiet -  Nu har jag sagt det så många gånger att den inte tar emot så himla mycket att säga det. Imponerande! Bravo! Faktiskt en favorit för mig. :-)


15. Albanien -  Jag har inte haft så höga tankar om Albanien, men det är dags att tänka om nu. Låten hade fart och var dansant. Faktiskt riktigt bra! En 7:a av mig.


16.  Island -  Förra årets isländska bidrag blev en riktig radioplåga, men betoning på plåga! Därför blev jag glad över den här låten, den var en discolåt och full fart. Jag hoppas att den tar över den förra. För jag blir galen varje gång jag hör "Is it trouth". Den var ingen bestseller här, men jag tror vi kommer att dansa till den i sommar.


17. Ukraina -  Jag måste erkänna att även om låten växte, så var eurovision inte ett forum för den. Och även här bekräftas min teori att män röstar i smyg. För hur kom hon annars så bra?


18. Frankrike -  Här gick jag verkligen igång! Det var svårt att sitta still när Frankrige sjöng. I love it! Slår vad om att den här kommer att gå het på alla turistresemål i sommar. Även dom kom på ofärtjänt låg plats.


19.  Rumänien -  Såhär ser min drömkvinna ut! Precis som hon! Bra låt, dom såg ut att ha kul. Det blev lite lekfullt på scenen. Snyggt och bra! Dom förtjänade alla poäng dom fick!

  


20.  Ryssland -  Sån smärta, så teatraliskt, så rysskt, så bra! Jag fullkomligt älskade detta! Medans Micke och Oliver gav dem en varsin 1, fick dom en 8 utav mig. Men så var jag också den enda i våran tv-soffa med klass, stil och smak!


21.  Armenien -  Armenien gör ingen besviken i Eurosionssammanhang. Inte heller iår. Sött melodi med en text som gick rätt in i hjärtat på alla människor som inte bor i sitt hemland. Taktik som fungerar! ;-)


22.  Tyskland -  Jag hade inte hört låten förut. Men den tilltalade mig direkt! Lena var underbar! Häftig tjej, häftig röst och hade kul och det märktes! Vi vet ju nu att hon vann, och för en gångs skull slapp man tänka att fel låt vann. Hon förtjänade det! Grattis!


23.  Portugal -  Jag har bara en kommentar till detta: *Gäsp*!


24.  Israel -  Jag har alltid undrat över hur min man kommer att se ut, nu vet jag! Jag kommenterar inte mer här för jag är så torsk på Harel Skaat att allt jag säger kommer att låta patetiskt... ;-) Naturligtvis fick han 10 poäng av mig. Oidipus kände konkuransen och gav han bara en 1, Micke försökte vara oberörd och gav han en 2. Who do they think they fooling??? *Moahahaha*

  


25.  Danmark -  Första gången jag såg dom var på semifinalen. Jag trodde då att dom var ett par som har separerat men innan dom gjorde det hade dom vunnit danska uttagningen och nu var tvungna att genomgöra detta tillsammans. Var det gäller låten så var detta äkta schlager. Ett plus för detta! Micke hade dom som sin absoluta favorit.


När poängen var räknade här hemma så blev våra 10 i top dom här:


Cypern

Tyskland

Armenien på delad plats med

Azerbaijan

Turkiet.


Och som avslutning, ytterligare ett foto på Harel :-p

  



 Yummy!

 
 
housewife

housewife

1 juni 2010 00:01

Ja eller hur! Dom e sjukt lika *skratt*
Rolig lista du gjort från melodifestivalen. Håller med dig på framkrikes bidrag- jag va uppe och shakade fläsket direkt. Jag tror verkligen den kommer bli en sönder spelade sommar favorit! Det var min personliga favorit verkligen. Och jag msået säga att sverige gjorde ett dåligt val att skicka Anna vidare- hon hade verkligen inget att komma med i den tävligen inte så långt in i den :p Hoppas sverige väljer bättre nästa år

http://www.housewife.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gull-Britt

1 juni 2010 09:38

Jag såg inte melodifestivalen, men nu känns det som om jag har gjort det. Tack för det. Mycket bra skrivet. Jag riktigt hör och ser låtarna framför mig. Dessutom vet jag att rätt låt vann. Kul!
Må gott

 
Ingen bild

Bea

4 juni 2010 23:23


Jag instämmer med min styvmor, ovan. Såg det inte heller, men nu har jag fått riktigt bra info...

Jag gillade förresten aldrig Anna. Vet faktiskt inte riktigt varför...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards