Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Dina - 1 juni 2009 13:13

Mina barn varknade tidigt på morgonen, hoppade ur sina sängar och kivades vem av dem som skulle få göra frukost till sin mamma....

Ja, det är vad dom skulle ha gjort om dom inte haft lepra alla tre!


Så nu blev det så att jag gick upp. Drack kaffe med min mamma och planerade dagen.

Därefter gjorde jag iordning frukost, dukade på framsidan och väckte Trötter, Trötter och Trötter som gladligen vaknade till serverad frukost på framsidan. Dom är åtminstonne inte otacksamma mina barn, det tycker jag är bra.

Och eftersom det ändå var morsdag så fick jag den äran att plocka bort efter frukos också... I´m so happy! :-)

Sen satte mamma och jag igång med att röja här hemma, vi kommer att ha massor med folk här på onsdag och måndag är läkarbesöksdag, både för mig och mamma, plus att hon vill ha något att sätta på sig på onsdag.

Tisdag kommer att gå åt till att laga mat. Så fullt upp!

På kvällen grillade vi. Vi satt nu på baksidan och åt. Mamma fick en i pod av mig. Jag hade snappat upp att hon önskade sig en sådan.

Jag å andra sidan, visste att två av mina tre barn kommer knappast att slå knut på sig själva för att fira morsdag. Jag ska vara tacksam att jag är mor till dem, och det kan jag vara hela året, dygnet runt. Det är en morsdagpresent i sig. Lucky me! :-)

Så, när jag var på ormingekarnevalen gick jag förbi ett smyckestånd.

Hon hade mycket fint. Så jag ringde upp mina barn och sa att jag hittat vad dom han köpa åt mig på morsdag, för dom hade väl tänkt att köpa nåt...?

Naturligtvis vågade dom inte säga nej, jag försörjer dem fortfarande...

Så jag hänvisade dem till ståndet. Och detta fick jag:


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards