Alla inlägg den 11 juni 2009

Av Dina - 11 juni 2009 22:05

* Tillfällig, konstant, periodvis huvudvärk.


* Pat har två tonåringar, men annars inga abnormiteter.


*Pat tillät inte obduktion.


* 75-årig kvinna med prostatacancer.


* Haft besök av sin gode vän. Irriterad i naveln.


* Pat är tårfylld och gråter konstant. Hon verkar också deprimerad.


* Pat jobbar som elektirker. Inga kända proppar i släkten.


* Ingen indikation för akut kirurgi i buken.


* Fördyrande omkostnader i samband med att hon måste äta olika dyrbara maträtter och även tvättmedel av speciella sorter.


* Har nu fått rullstol och ämnar åka till Norrköping med denna.


* Ensam stående man.


* Har tappat knäet två gånger utan att ens veta vad det är för fel.


* Besked från doktorn som opererar via fax.


* Känner sig trött och svag efter alla diarréerrna, orkar inte äta dessa längre, vill byta sort.


* Sugmärken efter ryggraden efter besök hos naturläkare.


*...skulle vilja ta livet av sig. Gjort det flera gånger.


* Ingen sprit, inga cigaretter, inga barn.


* Liggandes på magen undersöker jag patientens hälar.


* Normala öronrörelser.


* Orkar inte julpyssla som vanligt. Inlägges på IVA för observation.


* Gift med 7 veckor gammal son.


* Pojke som varit frisk sedan födseln, bra aptit, nu uppe i 4300 kg i vikt.


* Vi ordnar med mat, hemkört, samt rollator till patienten.


* Flickan har problem med sin höft som ligger på ortopedernas bord på Östra Sjukhuset.


* Söker för fästingbett i huvudet. Huvudet borttages med pincett.


* Har sedan sensommaren börjat få ont i bröstet i samband med snöskottning.


* Pat har varit deprimerad ända sedan hon träffade mig 1989.


* Ramlade för en stund sedan från en byggnadsställning som var 3 cm hög-


* Enligt hustrun är han mobil när han ska ta sig till kylskåpet, men annars anser han sig vara rullstolsbunden.


Av Dina - 11 juni 2009 21:53

Så, nu har AnnaMaria, Oliver, halvsyrran Otilia och min mamma åkt till Grekland.

Känns lite konstigt. På ett sätt skönt och på ett sätt konstigt att på så kort tid bli av med alla... Eller nästan alla.

Max är kvar, han har fått jobb. Men han sover oftast hos sin pappa på vardagarna eftersom hans jobb ligger i närheten av där han bor.

Jag har fyra dagar kvar på min semester, sen börjar jag jobba igen.

Men det blir ändå lite av en semester när barnen inte är hemma.

Jag har en brusande känsla inom mig, känns lite som anarki när man inte har något att ta hänsyn till.

Men det betyder inte att jag inte har att göra.

Jag har massor, först att få bort alla extrakilon jag har lyckats lägga på mig sen mamma kom.

Fixa ute i förrådet som ser förjävligt ut.

Fixa här hemma.

Och sist men inte minst, måste jag få färdigt mitt tal som jag har tänkt att hålla på Vickans och Daniels bröllop. Det är huller om buller just nu...

Men ikväll, ska jag ta igen mig, behöver det efter två intensiva veckor med mamma... :-)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards