Alla inlägg den 12 augusti 2014

Av Dina - 12 augusti 2014 21:10

Jag har varit på väg dit hur länge som helst, till den eritrianska restaurangen Jabena, men först i söndags fick vi arslet ur vagnen och tog oss dit, jag och Yvonne.

Jag hade laddat hela dagen för detta besök så jag hade bara ätit frukost. Gissa om jag var hungrig?!

 

Nere i Rådhusets tunnelbanestation ligger restaurangen, lite oromantiskt, men själva stället var jättemysigt och trevligt och maten fantastiskt god!

 

Lite tveksamt lät jag mig övertalas att dricka det eritrianska ölet och jag måste säga att jag blev mycket glatt överraskad! Så himla gott! Om man gillar ljust lättdrucket öl dvs.

Jag älskade det. Och det blev tyvärr enda bilden för först var vi mycket hungriga, sen var vi så proppmätta att vi bara satt som två ormar och pöste i stolarna och drack ett jättegott te.

Jag kan starkt rekomendera det här stället om man är sugen på god eritriansk/etiopisk mat.

 

#jebena

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards