Alla inlägg den 14 maj 2014

Av Dina - 14 maj 2014 10:37

Så kom dagen då jag officellt flyttade.

Jag måste säga att jag inför den här flytten var helt ofokuserad och totalt oplanerad. Så när dagen kom var allt ganska kaotiskt.

 

Det var hur mycket saker som helst som jag inte kunde ta med mig. Och hade jag varit mer planerande så hade jag kunnat skänka bort mycket mer. Men nu skedde allt i sista minuten så det blev sååå mycket saker som åkte till tippen.

 

Fyra såna lass bara släng.

Mycket av min tid gick även åt att vara mina plastburkar och skålars Raoul Wallenberg. Vilket jag märkte senare inte hade någon veran eftersom dom, läs AnnaMaria ,  slängde dom när jag inte såg.

Hade verkligen behövt en och annan, men tyvärr...

 

Det jag sörjer allra mest är barnens saker som jag hade sparat. Dom var helt onolstalgiska över att slänga gamla teckningar och leksaker, men jag grät inombords.

 

Lördag kväll, trötta och möra efter att ha kämpat hela dagen tog vi oss till Herrgårn för att äta middag där. Sen hem till kaoset i lägenheten för att sova, för vi var inte helt färdiga med huset, fler saker skulle till tippen.

 

När jag vaknade på söndag morgon och skulle åka och handla frukost var min moppe borta. Stulen. "Välkommen till ditt nya område"!

Jag har däremot svårt att tro att det är någon i ormådet, 85% av dom som bor här är familjer med små barn. Polisen trodde inte det heller, tydligen figuerar det en liga som åker omkring och stjäl mopeder, min var ingen match då den, där den stod, var bara att lyfta in i någon skåpbil.

 

Söndagen var nästan värre än lördagen, för alla var vi trötta efter gårdagen och nu hade vi dessutom ingen skåpbil utan bara en kombi.

Men det gick och sakta men säkert blev det tomt i huset och jag kunde lämna det bakom mig.

 

Hemma i lägenheten var det däremot allt utom ordning. Inga garderober, ingen källare och massa kartonger överallt. Plus att vi plötsligt blev 5 personer i min lilla lägenhet.

AnnaMaria som hade varit ruskigt duktig på att rensa bland mina saker visade sig vara sämre med sina egna, inte en pryl kasserades.

 

Bara så alla får en liten iblick, hur jag har haft det.

Köket:

 

Vardagsrummet.

 

Och mitt sovrum

 

Då har vi alltså packat upp så mycket det gick.

Det betydde mer rensning.

Och ytterligare en tur till Ikea för att inhandla förvaringsutrymmen.

 

Jag borde ringa till lönekontoret och be dem skicka min lönecheck direkt till Ikeas huvudkontor.

 

Innan den här flytten hamnade jag i klimakteriet.

Mentalt och psykiskt det värsta som har hänt mig. Jag hamnade helt nere i avgrunden. Jag vet idag hur det psykotiska helvetet ser ut. Hemskt! Ingen kvinna borde hamna där. Ingen annan heller för den delen.

Men som tur var så finns det hjälp. För min del hormoner.
Stor skillnad!!
Jag är så glad att jag fick dem och att jag inte behövde vänta länge med att få en tid hos gyn och att dom hjälpte mig så bra och så snabbt!

 

Men du blir ju inte heeelt symtomfri. Och med den här flytten också så blev allt så tungt och rörigt.

Många har nog märkt att jag inte småpratar när folk ringer, jag vill inte, jag blir bara stressad just nu. Kan inte fokusera på mer än en sak. Inte heller hör jag av mig, det av samma anleding.Jag har inte glömt bort någon, jag kan bara inte just nu...

 

Men jag måste säga att jag trivs i min lägenhet, trots röran.

Jag trivs i mitt nya område också, så många fantastiska människor som bor här. Underbart!

 

Jo, just det.

Ni såg röran, bortsett från oss människor som bor här, så rör sig även en hund och en katt i det också. Så man måste hela tiden ha koll på att inte trampa på dem där dom ligger.

 

Nåja, det tar sig trots allt. Det blir bara bättre och bättre... :-)

 

En sak som jag inte kommer att sakna med huset är kattluckan!

Frasse kommer aldrig mer att kunna släpa in någonting. Ja, han har börjat gå ut här nu.

Det sista han tog in, kvällen innan vi flyttade var detta.

 

 

Athos och jag försöker hitta nya promenadstråk, Svartpotten har blivit utbytt mot Myrsjön.

   

Athos är nöjd bara han får färskt gräs att mumsa på. Annaras tycker jag inte att vi har hittat den perfekta rundan än.

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards