Direktlänk till inlägg 9 mars 2014

Februari sammanfattat

Av Dina - 9 mars 2014 21:24

Egentligen tycker jag att tiden efter jul har varit fullt upp, men februari började och slutade i ett ögonblick. Och trots att jag inte minns att jag kände mig ledig eller utvildad under hela tiden, så var det små guldstunder när jag tittar tillbaks,

 

Först och främst har jag äntligen köpt en lägenhet, 1 april får jag tillgång till den. Kan väl säga att den är helt ok, inte vad jag ville ha, men tiden tickade och tillslut la sig väl Micke i ochs sa att jag måste ligga i bättre.

Jag kommer att bo kvar i Orminge, precis som jag ville.

 

 

För att fira att jag fått en lägenhet förseslog Yvonne lunch i Forum (men jag tror det var nog mest för att hon var på en intervju där och ville ha sällskap) men vad tusan,

Vi möttes på #Melanders , jag har gått förbi den flera gånger utan att satt mig där, vet inte varför, men nu var det dags att prova nytt och inte alltid ta det säkara, trygga.

Och firar man så firar man, det kändes riktigt busigt att dricka vin mitt på en vardag, men egentligen, varför inte? Ingen av oss skulle ju jobba sen...

 

Dom godaste räkorna jag har ätit!

 

Sen skulle ju kontraktet skrivas på, och det skulle också firas, den här gången med Susanne.

Men den här gången på ett säkert ställe, nämligen Herrgårn i Björknäs.

På Herrgårn vet du att du inte blir besviken på maten, förutom pizzan då tydligen.

Jag var nämligen, som omväxling, sugen på kött. Händer väldigt sällan om nånsin och om jag ska äta det när jag är ute då vill jag vara säker på att jag får köttet som jag vill ha det. Det får man på Herrgårn.

Så det blev planka för mig och biff för Susanne.

 

Susanne tyckte att det även var på sin plats att beställa in champange, dagen till ära, men den enda "champangen" dom hade var mousserade vin, men ett som jag faktist tycker om, så det fick duga.

 

 

 

Firande nr 3 kom kort därefter. Det var när min finaste dotter AnnaMaria fyllde 22år!

   

 

Trots att jag inte hade så mycket kläder på mig så kokade jag och svettades hela kvällen och var tvungen att sätta mig framför balkongdörren som konstant öppnades när folk skulle ut och röka.

Så februari slutade i feber...


 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards