Alla inlägg den 23 augusti 2013

Av Dina - 23 augusti 2013 13:33

....när man kan krångla till det?!

 

För en tid sedan la jag märke till att mina glasögon inte hjälpte mig när jag läste längte, jag såg nästan bättre utan än men. Konstigt med tanke på att jag såg jätteklart när jag tittade på TV och när jag tittade överhuvudtaget. Men jag märkte att jag var tvungen att ta av mig dem när jag läste tidningen eller WF:ade, datorn var gränsfall.

Så jag beställde tid hos optikern.

 

Nej, mina glasögon var inte dåliga. Och mitt synfel (det jag haft sen jag var 18) det var stabilt men jag har fått problem med närsyntheten.

"-Det har med åldern att göra," sa hon, optikern.

 

Så jag hade två alternativ; antingen göra ett par nya glasögon, progresiva. Eller ett par för att se på närahåll, typ terminalglasögon.

Min åldersfåfänga, som just hade fått sig en örfil, var inte mogen för progresiva, det är ju sånt som äldre människor använder, så jag beställde terminalglasögon.

 

Saken är den, att nu sitter jag i min fotölj, tittar på TV, ska lägga ett ord på WF och måste sitta och växla glasögon hela tiden. Liiite jobbigt eftersom jag många gånger glömmer och så sitter jag där och undrar om jag är på väg att bli blind eftersom jag ser suddigt...

Men, när jag har rätt glasögon vid rätt tillfälle, då ser jag allting glasklart!   

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards