Alla inlägg den 7 augusti 2013

Av Dina - 7 augusti 2013 00:03

Jag undrar, dom som kör ut ved, väntar dem till det är minst 25 grader varmt tills dom kommer?

Man ringer till dem, dom går in på SMHI väljer den dag som ser mest röd ut och så säger dom vilket leverasdatum du får. Skulle det vara så att det inte finns nån varm dag i sikte, återkommer dom om leveransdag.

Faktiskt, när det är varmt som sjutton, då kommer veden, kan det verkligen vara ett sammanträffande åtta gånger?!

 

Ett jättelass som lossas på garageuppfarten och som man sen måste lasta på en skottkärra köra runt till baksidan och stapla upp dem på plats.

Inget man är direkt sugen på när man redan svettas utan att röra sig.

 

Micke var redan i fart med veden när jag kom hem efter jobbet eftersom han hade semester.

Jag kom hem från jobbet, åkte och handlade, packade upp och sen fick jag ta hand om skräpet, det vill säga det där torra som är så bra när man ska tända en brasa, det var ett helsike att ta hand om.

 

Men grannfrun kom ut och talade om för mig hur duktig Micke hade varit....

Så fint! :-/

 

Iallfall, efter slavarbetet skulle vi grilla, vi har fått en fin grillspettanläggning av våra vänner Sarah och Totis, men nu har motorn lagt av och där stod vi med våra spett men min duktiga man (jo, han är faktiskt duktig) kom på en lösning.

 

Hahaha... Sarah, Totis, hur kan vi få en ny apparat??

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards