Alla inlägg den 1 augusti 2013

Av Dina - 1 augusti 2013 21:39

Ikea två gånger inom loppet av en vecka?! Japp, plötsligt händer det, som dom säger i trissreklamen.

Vi var tvugna att kompletera förvaringsutrymmet i badrummet.

Micke blev förvånad av att det var så mycket folk på Ikea idag, men hade han tänkt till innan så hade han märkt att det inte var så himla fint väder, och då åker folk gärna till Ikea.

 

Nåja, vi visste vad vi skulle ha, och vissa saker som vi ville titta en extra gång på. Det vi åkte för att inhandla kom vi hem med, men vissa saker som jag ville slänga ytterligare ett öga på hittade vi inte. Vi la väl inte heller manken till att hitta det heller för det var så mycket folk där med sina små snorisar så alla fick tydligen inte plats i lekhörnan utan föräldrar fick dra med sig dem under högljudda protester från dom små.

 

På vägen hem möttes vi av regnet.

Första gången inte långt ifrån Ikea, men det var ett lätt sommarregn som vi förstod inte skulle hålla så länge, så vi väntade ut det genom att gå in och handla lite saker vi ville i en mataffär.

 

När vi kom till Gullmarsplan kom ett nytt regn. Ett ösregn. Så vi blev stående i en tunnel.

Efter en stund, när vi insåg att vi kommer bli stående här ett började folk prata med varandra.

 

Efter ytterligare ett tag, när jag tagit fram mobilen och satt och spelade WF i väntan på, hördes musik och plötsligt blev stämmningen mkt bättre i tunneln. Riktigt trevligt faktiskt och det slog mig att detta hade jag inte fått uppleva om jag åkt bil eller om jag tagit bussen.

Regn är ingen igrendiens i en trevlig moppetur, men förutom det vill jag verkligen slå ett slag för mopeden. Inte bara mer miljövänlig än bilen utan också skitkul!

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards