Alla inlägg den 27 juli 2013

Av Dina - 27 juli 2013 18:42

Ja, det var vad vi i stort sett gjorde igår.

Vi hade inga planer, som så många gånger tidigare den här sommaren, men igår hade vi inget vi egentligen ville göra, samtidigt så kändes det surt att bara vara hemma när det var så fint väder.

 

Så vi satte oss på mopparna och körde mot stan.

Vi körde runt på Söder och kom på att vi var fikasugna, så vi stannade på Rutger Fuchsgatan, där på nr 5 ligger Kafe Klavér (passade utmärkt eftersom jag 5 min innan kört in i Micke).

Men anledningen till att jag nämner det här kaféet är för att det här hit man ska komma om man har barn!

Här kan man fika och/eller äta medans barnen kan titta på teater. Ja, dom vuxna med, för den delen. Det var så länge sen mina barn var små så jag hade helt glömt bort det här kaféet.

 

Det var nästan så jag önskade att jag var småbarnsförälder igen. Bara nästan...

Jag fotade programmet för i höst och våren -14, men annars kan man gå in på deras hemsida: www.kafeklaver.se

 

Jag vill även slå ett slag för deras bakverk. Dom är jättetgoda! Mick tog en chokladboll, såna som jag älskar, jag försökte ta det lite lugnt med kalorierna så jag tog en mandelbiscotti, stor som min hand, men den kändes nyttigare. Men jag smakade på Mickes boll, himelsk!

 

 

När vi fikat klart irrade vi runt en stund till, stannade och gick in i Ringens galleria och tittade oss omkring. Gick in i en affär köpte en korsordstidning och en penna och åkte sen till Långholmen för att sätta oss i solen.

Det var fullt med folk vid vattnet och även om det var folk som gick så kom det lika många hela tiden. Eftersom ingen av oss hade badkläder med oss bestämde vi oss för att sitta i skuggan med vår dricka som vi köpt och vår tidning. Där blev vi sittandes bra länge och tittade på små barn som doppade sig för första gången i havet, större barn som var som kalvar på grönbete, unga tjejer som fullt sminkade doppade sig, ja till halsen förstås och unga killar som gick och drog in magen när tjejerna kom i närheten och många andra.

 

 

Vi hade pratat om att vi skulle gilla till middagen, men när vi väl kom hem var det ingen av oss som orkade så det blev hämtpizza.

Den här dieten går åt skogen, jag anmälde att jag ville gå ner 0,5 kg per vecka. Jag har gått ner 1,1 kg på sju veckor!! Jag måste skärpa mig, men det verkar vara omöjligt!

Med rökningen går det däremot bättre, inge en cigg på snart en månad!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards