Alla inlägg den 23 juli 2013

Av Dina - 23 juli 2013 17:25

Idag var jag ledig.

Jag hade bestämt mig redan igår kväll att jag skulle börja dagen med en powerwalk i skogen, men när jag lyssnade på radion i morse så varnade som för att den starka blåsten kunde blåsa omkull mindre träd, grenar eller gamla träd så man skulle vara försiktig.

Jag bestämde mig genast för att vidta största försiktighet och hoppa över powerwalken, morgonen tillbringades i sängen med en kopp kaffe och min laptop.

 

Micke ville att vi skulle åka in till stan och äta lunch men när vi kommit ut så kändes inte att gå omkring i stan så lockande så vi bestämde oss för att åka via Sickla köpcenter.

 

Vi hade några småärenden och sen ville vi spana in lite nya saker.

Sen blev Micke fikasugen och jag tycker att just Sickla är så himla tråkit att fika i, men han envisades så jag gick med på det.

Micke: Vad vill du ha?

Jag: Endast kaffe! Jag måste försöka hålla dieten!

Så gick Micke och handlade medans jag gick och tog plats.

Och så kommer han tillbaks med detta:

 

Jag: Men vad gör du?!

Micke: Du behöver inte äta någon om du inte vill!

 

För att göra det kort: Jag åt biskvien!

 

Eftersom vädret var som det var bestämde vi att åka till Söder och se om vi kunde Geocacha något.

Vi åkte upp vid Åsegatan, och gick omkring bland söderkåkarna som ligger där. Det är helt underbart att det finns såna smultronställen mitt i stan?! Underbart!

   

Till höger på kortet, dvs på framsidan av området, det syns inte är, finns en liten pakt, där kan man sitta och bara njuta av utsikten . Man sitter lummigt och blickar ut över Stockholms inlopp.

 

Och man hör skratten och tjuten från Gröna lund när vinden ligger åt rätt håll. Vilket den gjorde idag. Alla håll var rätt håll idag när jag tänker efter.

Vi fortsatte på stigen och kom till tjärrhovstrappan (osäker på om det var den, det finns ganska många omkring här) och här kunde man faktiskt se hur mkt det har blåst idag, stora och små grenar hande blåst av träden.

   

Här tyckte jag det skulle vara ett perfekt ställe att gömma en cach, men nej, här fanns ingen. Men på Fjällgatan inte långt härifrån fanns två, så vi tog oss dit.

Väl där gav vi upp nästan genast. Det blåste som sjutton, jag fick håret i ansiktet och kunde inte se nåt, det var kallt och vi började få regnstänk i ansiktet och eftersom vi åker moppe så vet jag av erfarenhet att åka i regn inte är så trevligt.

 

Vi åkte förbi Sickla igen, för att plocka upp lite saker vi såg på vägen in till stan men ville inte gå och bära på.

Och när jag gick igenom Åhlens hittade jag ett par byxor, jag har ju bestämt mig att satsa på färg så jag köpte dem, även om dom inte är sååå färgglada så är dom inte blåa, bruna eller svarta...

 

Ser nu att man knappt ser vad det är för färg, men dom är mörkt plommonfärgade.

På vägen till kassan ryckte jag åt mig nåt jag hållt mig borta från ett långt tag nu. En väska!

Se så smart, man kan använda den på två sätt, som "vanlig" väska och som kuvertväska.... Sån hade jag inte faktiskt!

   

 

Det där med att äta ute la vi på hyllan, jag och Micke, vi var så frusna när vi kom hem, så vi lagade mat hemma och intog soffposition och här planerar jag att sitta tills jag ska gå och lägga mig.

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards