Alla inlägg den 17 juni 2013

Av Dina - 17 juni 2013 20:45

I måndags, veckan som var, skulle jag börja mitt nya liv.

Jag hade installerat min kaloriräknarapp och var redo att tappa omfång.

Det var tills någon, läs Anneli, tyckte att vi skulle äta lunch på Hermans.

Det var längesen jag var på Hermans, så jag kunde ju inte neka. Och trots att det fanns 16 olika sallader och bönor och annat nyttigt att äta, vad åt jag mest av?! Lasangen!! Homus och bröd! Fanns inte så mycket plats över till sallad och annat nyttigt när jag var klar...

     

 

Tisdagen.

Världens sötaste och finaste Otilia tog studenten.

 

Jag var inte med på utsläppet, men jag var med på middagen senare.

God mat, glada skratt, några tårar (när tal hölls) och underbara människor.

Kul var att jag fick träffa Lizas mamma och vänner. Personer jag har hört talas om i flera år men aldrig träffat.

Kul 2, var nog att barnens biologiska farfar dök upp. Max var inte ens året när vi såg han sist och dom andra barnen hade inte träffat han alls.

Japp, här åkte kalorimätaren i höjden, igen.

Eller nä, det gjorde den egentiligen inte för jag fyllde inte in nåt efter kl 18:00 på kvällen.

 

Otilia men nästan alla syskonen, bara Oliver och Daniel som inte är med på bild.

 

 

Onsdagen flöt förbi ganska obemärkt, men så kom torsdagen.

Torsdag tog Laila intiativ till en middag med allas våran Perla som vi inte ser så mycket av nuför tiden.

 En god middag på Michaelangelo i Ga Stan.

 

Och min tallrik var rengjord.

Efter middagen ville Rishan ta en sista drink innan vi åkte hem, så vi hamnade på Engelen. Mest av lathet eftersom vi stod utanför den när hon kom på det.

Så den här middagen blev ganska bra iallafall, för alla kalorier jag hade ätit dansade jag av mig till kl 2 på natten.

Nattslussenbilder.

     

Och det här var bland dom bättre...

 

Söndagen var det dags igen.

Viktoria fyllde år och färden tog mig ut till Tyresö för att avnjuta en mycket god middag.

     

Bortsett från att tårtan förstördes med en massa bär, så hade den en himla god botten. Den måste jag få receptet på! Eller kanske inte...  Himla god!

 

Jag fick lite dåligt samvete för att jag inte äter frukt och idag tänkte jag att jag skulle skärpa till mig.

Så jag åt två apelsiner.

 

Två apelsiner såg jag sen var 172 kalorier. 172?! Det var en skål popcorn som jag kunde ha ätit framför TV:n nu på kvällen och jag hade njutit av det dessutom. Nä, jag ska aldrig mer äta frukt!

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards