Direktlänk till inlägg 18 maj 2013

Dagbok från en moppe

Av Dina - 18 maj 2013 13:32

Redan i höstas bestämde Micke att sälja sin motorcykel.

Det var nog inte ett lätt beslut för honom att ta, men den stod i garaget i stort sett hela sommaren, eftersom det regnade mest hela tiden, och när mitt dåliga samvete trände igenom så föreslog jag en tripp till Åland på motorcykel.

Det var den enda mc-turen vi gjorde under hela förra året.

Nä, motorcyklar är inte mitt intresse. Jag vill poängtera att jag har verkligen försökt gilla det under dom åren vi har haft den.

När vi för ett par år sedan köpte båt så blev mc:n än mer oprioriterad.

Så nu är den till salu.

 

Men tanken på att inte ha nåt på två hjul var väl lite jobbig för Micke som drog iväg och köpte sig en moppe istället. Bättre än inget, antagligen?

Så förra onsdagen frågade han mig om inte jag också ville ha en moppe. Jag såg inte när/varför jag skulle ha en användning för den men eftersom samma fråga gick som en mantra hela förmiddagen så sa jag tillsist:

- Ok, om DU tror att jag behöver en så åk och köp den då!

 

Och det gjorde han.

 

 

Jag har inte suttit på en moppe sen jag var 15 år i den åldern finns ingen rädsla eftersom man ser sig själv som odödlig.

Idag vet jag att  Liemannen kan stå och lura bakom hörnet och försöker undvika en träff med han, ialla fall inte just iår.

Så för mig var det inte att bara hoppa upp och köra iväg.

Och ute i trafiken... hu vad läskigt!

 

Så på torsdagen när jag skulle åka till jobbet fick Micke åka framför mig på sin och jag efter. Sen fick han komma och hämta mig när jag slutade.

På lördagen, när vi skulle ut och fixa med båten bestämde jag att vi skulle ta mopparna ut till Ingarö.

Micke var väl inte så glad då det tog oss två och en halv timme ut dit. Nåja, vi stannade och åt lunch på vägen.

 

Gustavsberg var ett aber att ta sig igenom, jag tror jag åkte på varenda gräsodling. Sorry!

Bron över Kolström (Ingaröbron?), jag vill att ni om ni åker förbi där noterar det dammfria räcket på höger sida (härifrån) jag har putsat den med mina byxor.. :-/

Hemvägen gick bättre. En och en halv timme bara.   

 

Nu i helgen tänkte jag att nu får det vara slut på tramset, jag måste ju lära mig! Så jag tog moppen till jobbet, helt själv. Hade gått fortare med bussen eftersom det tog mig 40 minuter.

Hem den kvällen var värre då jag, för att undvika att köra på bilvägen efter Skurubron, körde in i villaområdet och irrade omkring där tills det blev mörkt, sen kom jag ut vid foten av Skurubron igen. Då hade jag tröttnat och tog bilvägen iallafall. Fast vid den tiden fanns det inga bilar så det var lugnt, man får se det positivt på det viset.

 

Men jag har blivit bättre och bättre. Nu är jag på jobbet på 30 minuter. Micke säger att det tar 12 minuter för honom, men jag vet inte om jag ska tro på det. Och jag har inte heller ont i ryggen längre pga allt "juckande" eftersom jag inte hade så bra kontroll på gas och broms. Progress!   

 

En tanke jag har är att åka upp till Sarah och Totis med mopparna, Micke är inte så tänd på den idén. Än!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards