Alla inlägg den 17 april 2013

Av Dina - 17 april 2013 13:22

I ondsdags, för en vecka sen, hade vi planeringsdag. Den skulle vara på Vikinglines nya båt Grace, framtidens östersjökryssning, enlig rederiet, Kan inte säga så mycket om den mer än att allt såg nytt ut eftersom vi satt i konferansrummet hela vägen till Åland, sånär på att vi åt frukost i matsalen.

 

På hemvägen, efter avnjuten middagsbuffé, hade vi en timma på oss att strosa runt eller att ta en drink i baren.

Nasrin beställde en med is som skiftade i olika färger, och sen var hon tvungen att ta en till eftersom hon ville ha fler såna isbitar..

     

Det började med att vi var en grupp på fyra personer, men sen kom fler och fler och vi hade skitkul.

 

 

Och bättre blev det!

Tillsist hade vissa av oss så kul och trots att vi var skittrötta eftersom vi hade klivit upp innan fem på morgonen, så drog vi vidare när vi kom i hamn.

 

Jag och Alga.

 

Alga, jag och Rishan.

Det togs väldigt många kort, men jag nöjer mig med att publicera dom här.

 

Det enda störande momentet på hela resan var innan vi skulle gå i land, Viking  line hade "Franska Veckan" och det betydde att samtiliga unga tjejer som uppträdde stod i princip nakna sånär som en glittrig BH och glittriga trosor. Hande mannen det??? Nej! Han stod i en snygg kostym...!

Dåligt! Mycket dåligt!

Skäms Vikingline!!

 70 % av alla var kvinnor på båten och jag kan tala om att INGEN uppskattade detta!

Jag försökte få lite jämnvikt i det hela med att ropa: "Take of your clothes!" när mannen kom in, men fick inget gehör...

 

Annars var allt toppen!

Bra planerningsdag, träffade massa människor som man sett i korridorerna men aldrig riktigt talat med som man verkligen "bondade" med den dagen.

Och en öl efter båten som en del hakade på var också mycket trevlig. Det var människor jag aldrig har gått ur med förut men kommer med all sannorlighet att göra det igen!

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards