Alla inlägg den 10 februari 2013

Av Dina - 10 februari 2013 19:14

Dom skrockfulla grekerna, dvs 98% av befolkningen, säger att så som man har det på nyår så blir resten av ditt år.

Mitt kunde inte börja värre.

Jag vaknade nyårsdagen med 40 graders feber och ont i hela kroppen, varenda led värkte. Influensa nr1 hade tagit min lekamen i besittning.

 

Efter dryga veckans kurerande var jag återställd och åter tillbaks på jobbet i tron att nu har jag haft influensan och nu biter inget mer på mig. Jag brukar inte ens få influensan, någonsin, men någongång måste det ju drabba mig också.

 

Jag hinner inte ens jobba i en månad när jag märker att det sticker i halsen. Och dan efter det kommer febern som ett brev på posten. Och värre blir det, så nu har jag tydligen drabbats av influensa nr 2.

 

Jag känner mig lite bättre nu, men det här var slitsamt på min kropp, det känner jag.  Och enl sjukvårdsupplysningen är det tre olika influensor som cirkulerar i vinter. Ska jag behöva ha sån otur och få den tredje också? Jag hoppas inte det. Jag är en solidarisk människa och delar gäran med mig, någon annan kan gärna få ta den tredje...

 

 

Det krävdes mycket snorpapper för att ta sig igenom mello igår.

 

Jag hade för några dagar sen även köpt ostbågar som jag inte har provat förut och sett fram emot att få smaska i mig dem under tiden jag tittade på tv. Tyvärr kännde jag en förnimmelse av salt och inget mer...

 

Nä, nu hoppas jag på snabb återhämtning för jag är så less på det här nu.  Säger som Kristina i Utvandrarna: Jag tyar inte mer...

 

Men så slog det mig i skrivande stund att i dag är det Kinesiska nyåret. Och vilket år går vi in i...? Ormens!! Som sagt, det här året började inte bra...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards