Direktlänk till inlägg 27 januari 2013

Middag nr 4

Av Dina - 27 januari 2013 19:38

Jag trodde jag skulle hinna skriva ikapp förra veckan, men det blev inte så.

Som sagt, fredagen kom och middag nr 4 den veckan var inbokad.

Efter avslutat arbetspass blev jag upplockad av Susanne och så åkte vi in till stan, närmare bestämt Hornsgatan eftersom jag hade ett ärende in på Efva Attlings ateljé.


Jag behöver nog inte påminna om hur kallt det var den dagen, så vi bestämde att gå in på första bästa ställe. Och första bästa ställe som vi såg var Helenes krog och bar. Jag hade varit där förut och vill minnas att maten var god.


Redan vi första beställningen, dvs en drink innan maten, hajjade kyparen till, det var nog för att jag ville ha en Xanté, päronkonjak för den oinvigde.

Någonstans efter det blev vi "döskallemärkta" bordet.


Efter uppdrucket glas kom maten. En gigantisk tallrik full med mat! Jag beställde vegetarisk pasta och måste säga att den var himmelsk! Susanne hade däremot inte tur med sin mat, hon skulle ha biff medium och jag måste faktiskt hålla med henne, köttet såg mest uppvärmd ut än tillagat. Det dröp blod ur det.

Så vi kallade till oss kyparen för att be om att få det bättre stekt. För en sekund tänkte han ställa sig och dividera hurvida välstekt biffen var, men bet sig i tungan i sista sekund och tog med sig den ut. Den var inte mycket mer oblodig när den väl kom tillbaks, så där blev det ett minus för dem. Kött, om man inte gillar det mkt blodigt, kan dom inte tillaga. Men pasta...

Den var så god så bortsett från att jag åt upp allt, jag hade inte ens sinnesnärvaro att fota innan.

 

Ja, ni ser nog storleken på tallriken och den var full..


Kvällen flöt på och vi hade hur mycket som helst att prata om.

Mycket intressanta saker. Och viktiga som femenism!

Om att göra ett val. Säkert saker jag kommer att komma tillbaks till, för det var ett mycket viktigt budskap vi har att dela.

     

Och så många viktiga saker vi kunde lösa efter 5 konjak och säkert lika många bubbel och varsin Irisch coffee senare.

Men såna här viktiga budskap kräver nog en hel del möten, eller hur Susanne?!

På slutet fick vi nästan busvissla efter service. Susanne surade till något, men jag var så glad över att få tillbringa kvällen med henne så jag hade inte brytt mig om jag hade varit tvungen att gå in bakom baren och hämta min konjak själv...

Tack för ett välbehövlig, trevlig och rolig kväll med massor av värme och kärlek!   





 
 
Ingen bild

Sus

31 januari 2013 11:13

ALDRIG mer Helenes kök, I say!

Vi måste nog ta ett uppföljningsmöte snart. Mycket snart! :-)

Lööööööv! <3

Dina

1 februari 2013 22:18

Det måste vi, absolut!
Lööövar tillbaks!


Ps!
Snart är det mello! Tjoho!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards