Alla inlägg den 22 januari 2013

Av Dina - 22 januari 2013 00:16

Så hoppar vi måndag-onsdag då det inte hände nåt speciellt och går direkt till torsdag.

Torsdag var min enda lediga dag den veckan och jag och Nasrin hade bestämt att på förmiddagen åka till vår vän Saba som hade halkat och brytit benet.


Planen var att vi skulle vara hos henne vid 11-tiden, lämna hennes present, fika och sen skulle vi ta en tur till stan.

Men när vi kom till Saba hade hon gjort världens middag. Etiopisk mat som jag älskar, dessutom.  

Den här bilden är tagen. När Saba hade dukat fram så hade jag glömt allt och slängt mig över alla grytor som man lägger på Ingera, brödet, och så glufsar man i sig som om det inte fanns en morgondag.

Det var vad jag gjorde.

Efter maten skulle vi dricka kaffe. Så som man dricker den i Eritrea/Etiopien, det tar tid, det är inte bara att koka kaffe och hälla upp i koppar, detta är en ritual.


Vi hann inte till stan, jag och Nasrin, jag var tvungen att slänga mig hem med färdiglagad mat för att sen åka in mot stan igen och möta upp Yvonne och Kirill. Kirill hade nämligen fyllt år och vi skulle gratta honom med en middag. Fortfarande full i magen kommer jag tillslut till Restaurang 101 på Birger Jarlsgatan med samma nr och där var allt redan förbestämt.


Förrätt: Svampsoppa

Huvudrätt: Hjortfile med murkelpuré

Avslut: Kaffe med en himla god chokladbit.

 

Japp, detta var allt man fick som huvudmål och det kostar att få så lite på tallriken kan jag säga...

Men det var ok, jag var ju i gott sällskap.

   

Min mobilblixt var tydligen väldigt stark, jag vet inte hur man minskar den så därför blev det såhär fina foton på Yvonne och Kirill.


Allt flöt helt perfekt tills det var dags att åka hem.

På väg till T-banan fick jag världens magknip.

Värre än krystvärkar.

Men jag bet ihop och fortsatte ner till tåget.

Tack och lov att jag fick sittplats, för dom hårda säterna på tåget underlättade trycket som kom uppifrån en hel del.

Väl i Slussen såg jag att bussen inte skulle gå förrän om 10 min. Fy tusan! Desperat tittade jag mig om efter en toalett, men ingen att gå till eftersom dom har stängt Slussengallerian.


Bussen kom och jag satte mig och hoppades att bussätet skulle ha samma effekt som tågsätet. Men inte då eftersom bussäterna är mjukare än tågens. I höjd med Henriksdal såg jag mitt liv passera revy.

 

För att göra en lång och obehaglig historia kort, så hann jag till Coop i Orminge...   



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards