Direktlänk till inlägg 28 december 2012

Biotime

Av Dina - 28 december 2012 21:39

Det är sällan jag går på bio.

Och ännu mer sällan som jag ser en film som jag har valt.

Jag och Yvonne, som är gudmor till Oliver, hade lovat att gå på bio med honom. När han var mindre tyckte han det var jättekul, nu deklarerade han att det var sista gången han gick med oss. Vi skämde ut honom, enl han själv.


Jag har fyra dagar ledigt med början igår, så jag vaknade med en massa planer, men jag hann inte mer än ur sängen när jag kände att mitt huvud bultade, näsan rann och kroppen kändes blyindränkt.

Typiskt!


Efter att ha gått hela förmiddagen och knappt gjort nånting vettigt somnade jag i fotöljen med en vädjan till Oliver att gå på bio en annan dag, men det gick inte för sig! Vi skulle gå och därmed basta!


Så vi åkte in till stan, för att möta upp Yvonne på vårt vanliga ställe, tyvärr mindes vi lite olika vart vårt vanliga ställe var och efter att ha stått och frysit en bra stund så hittade vi på varandra. Oliver sa att det var sista gången vi fick bestämma mötesplats...


Vi gick och hämtade ut våra biljetter och sen så gick vi ner till Kungshallen för att äta.

Det blev grekiskt med massa tzatziki... Inte så klokt när vi sen skulle sätta oss i en biosalong kanske, men vitlök är bra när man är sjuk.


Vi kom allra sist in i salongen för att både Yvonne och jag var tvungna att gå på toa först och sen köpa med oss tilltugg. Trängde oss förbi folk som satt längst ut, själva satt vi i mitten. När vi väl satt oss hade vi tappat bort våra 3 D glasögon. Reklamen var slut och filmen började och jag rev ut min väska för att leta i mörkret. När jag väl hittat glasögonen hade jag förlagt snasket... Om igen leta...


Sen satt vi där och försökte hålla oss för skratt Yvonne och jag medans Oliver slog mig på armen att jag ska vara tyst.

Och det blev vi, både jag och Yvonne, för båda somnade.

Så jag kan tyvärr inte säga om filmen var bra, men den var seg i början, det var allt jag kommer ihåg.

Och filmen vi skulle se, det var Hobbit, men enl Oliver var den bra.

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards