Direktlänk till inlägg 20 december 2012

Julfest 2

Av Dina - 20 december 2012 20:35

I år dröjde det innan vi hörde nåt om julfest på jobbet. Och till mångas besvikelse fick vi tillslut veta att julfesten kommer att hållas på jobbet.

Dom flesta kom inte.


Man ska ju inte klaga på festen när man blir bjuden, men orkesten var under all kritik. Vår chef hade beställt rock, men när dom kom så var det rockigaste dom spelade "See you later aligator", och hur kul är den?! Boooring!

Tack och lov för att dom inte höll på hela kvällen! Dom packade ihop och åkte och vi kunde sätta på CD med riktig musik!


Maten hade tillagats i vår egna restaurang och den var god. Jag var iallafall hungrig så jag åt som 17... Jag hade jobbat hela dagen och var hungrig när det väl var dags eftersom jag hade sparat mig till just julbordet.

 

Laila, Genet, jag och Marita, som inte är med på bild var dom enda som kom från vår sida av byggnaden.


 

Detta bort hördes mest och typ hela tiden.


 

Det här är Karin, vår personalsamordnare, efter lite vin och några svängom så satt hon här och lovade alla som jobbade dagen efter ledigt... Bredvid henne sitter Fredrik, vår nya kock, och en som kommer ses på fler kort senare på kvällen...


Tomten vi kade såg väldigt kinky ut, eller vad tycker ni?

   


Som sagt, festen gick av stapeln i måndags och många jobbade dagen efter så dom flesta gick kanske vid 23-tiden. Cd spelaren sattes igång och sen började festen..

Och myteri och anarki utbröt och eftersom vi hade kocken med oss hade vi också tillgång till "gömmorna"


Jag säger inte så mycket mer. Men jag tror det var sista gången julfesten arrangerades på jobbet. Så till alla som var besvikna över det, ni kan tacka oss: Sofie, Ticka, Kristjan, Anneli, Maria, Fredrik och mig...

                 


Just det; vem är Benno och varför hade jag hans tändare i fickan dagen efter...?

 

Till alla som inte var där; Vi hade en mycket trevlig julfest!

Till alla som var där: Tack för en mycket trevlig kväll!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards