Alla inlägg den 26 oktober 2012

Av Dina - 26 oktober 2012 23:05

Känns det här igen?

 

Av Dina - 26 oktober 2012 22:58

Jag personligen är ingen glassmänniska.

Jag kanske äter tre glassar per år och då är det oftast isglass eller sandwisch.


AnnaMaria däremot gillar glass och helst ska det vara Ben & Jerrys. Jag har mest muttrat när hon och hennes kompisar kommer med varsin "burk". För mkt pengar för glass har jag tyckt.

Men jag är inte sämre människa än att jag kan ändra mig. Det är värt vart enda öre! Ben&Jerry sponsrar nämligen WSPA, det gör jag också, troget varje månad!

Så ska ni äta glass med gott samvete, ät Ben&Jerry!

 

Av Dina - 26 oktober 2012 22:41

Torsdag.

Mammas plan lyfte 07:40, vi hade lämnat av henne hos min morbror Leo kvällen innan och sagt hejdå.

Jag vaknade till en ledig dag. Den första på lääänge!

Efter att ha småvankat här hemma hela förmiddagen bestämde jag mig för att ta med mig svampkorgen till skogen när jag skulle gå ut med Athos.


Och tur var väl det, för där låg dom och väntade på mig alla svamparna!

 


Jag fick nästan en korg full innan jag gav upp och gick hem. Det var faktiskt lite kallt så tre timmar i skogen fick räcka.

Jag gjorde iordning pasta med fläskfilé och mina nyplockade svampar, himla gott!

   


Så satt jag och slöade i soffan när jag hörde Micke ropa att jag skulle komma till ytterdörren.

Och där var snön!

   



Jag tänkte att det var en tur att jag tagit med mig korgen till skogen. Vem vet om det blir mer svamp i år?

Jag konstaterade att "ja, det var det det", mamma har åkt, svampsäsongen var antagligen över, snön hade kommit och imorgon, dvs idag, var det återigen en vanlig arbetsdag. Jag hade tagit semester förra veckan och den här veckan har jag varit på kurs mån, tis, ons.

Vardagsgunget var här igen.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards