Alla inlägg under juli 2012

Av Dina - 8 juli 2012 18:15

Sen vi köpte våran båt förra året har jag hela tiden tänkt att den inte ska bli så långvarig.

Detta är inte riktigt min typ av båt.

Den går för snabbt!


*tjoff* Säger det och så är vi där.

När vi hade snipan, som puttrade fram, så var även färden dit vi skulle också en upplevelse.

Så vi pratade om att sälja den här båten och vi hade väl i princip bestämt oss när Micke ringde och sa att motorn låter konstigt...


Upp med båten igen och för att göra en lång historia kort så gick det här motorkalaset på över 60 000 kr. Precis vad man vill ha i början på semestern.


Men så i torsdags var båten klar och nere i vattnet igen och Micke var överlycklig.

Så i går, lördag, när Micke firade sin första semesterdag, så tog vi med oss matsäck och begav oss ut på sjön för en testtur.

Båten går som en klocka till Mickes stora förtjusning.

Hela dagen åkte vi runt och trots att det på land var kvavt så var det inte man kände av ute till sjöss. Där var det strålande väder.


 


Jag håller bara i ratten när båten puffar fram och när jag vill glänsa med mina sjö(o)kunskaper på FB annars så är det inte jag som kör.

Jag brukar sitta och hålla i mig...

 


Här är vi vid Nämdöfjärden.

Vi åkte över den.

Och någonstans där ska det finnas ett par Geocaschings...

Någonstans här alltså, jag blev dessorienterad av allt vatten och alla kobbar...

     


 

Picknick med Svullo.


Det värsta/bästa med att vara ute på havet är att solen tar som 17 utan att du märker av det. Så just nu ser jag ut som Rudolf.. Mindre lyckat d vs.

Annars var det en kanondag och ingen av oss hade lust att åka hem..

Av Dina - 8 juli 2012 16:55

Är det nåt som har saknats mig sista tiden så är det tid. Och dom få luckorna jag har haft där jag inte haft nåt att göra har jag varit slut. Klockan har varit över 23 på kvällanrna och jag har mest sjunkit ner i soffan och slöglott på tv.


Jag har tänkt att uppdatera, och har flera foton, men det blev tillslut för mycket så jag gör ett kliv och hoppar över juni månad helt enkelt tv och börjar för en vecka sen.

Förra söndagen började jag min sommarledighet.

Och som jag hade hoppats på så kom det vackra vädret också.

Så jag tog min Nacka-Värmdöposten och min kaffe kopp och satte mig på framsidan för att lösa sommarkrysset som dom numera har i tidningen. Väldigt braiga kryss faktiskt!

 


En som också njuter av sol och värme är Athos. Han följer solen hela vägen.

På morgonen när jag stiger upp springer han in i vadagsrummet för då ska jag öppna dörren ut till altanen. Solen går upp på vår baksida.

Mitt på dagen kommer solen fram på framsidan och då är inte baksidan aktuell längre.

 


Jag fick också en trevlig visit av Sarah, Alex och sötaste Malte i tisdags.

Och dagen därpå (tror jag det var) kom den yngsta av tjejerna P, Vickan, som i vanliga fall bor i Sollefteå.


Annars har veckan mest flytit på lugnt i ett välbehövt taigensig-lunk.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards