Alla inlägg den 6 juni 2012

Av Dina - 6 juni 2012 16:56

Det här ska bli en egen kategori.

Och känner jag mig själv rätt (vilket jag hoppas jag inte gör) så kommer det här väl att bli en livslång följetång..


Iallafall kan jag berätta att jag varit rökfri i tre veckor.

Det gick bra att sluta.

Och för att inte öka i vikt bestämde jag mig för att till jobbet och hem.

Det gick bra tills för en vecka sen då det regnade hela tiden.


Vidare ska jag inte äta en massa "skit" på vardagarna.

Det har gått sådär..


Jag ska bli mer regelbunden i mina mattider och inte hoppa över frukost, som jag alltid gör och sen är jag jättehungrig när jag kommer till jobbet, i synnerhet om jag har gått.

Jag ville göra som Mia och äta gröt.

Men eftersom jag aldrig har ätit nåt annat än riskgryn- eller mannagrynsgröt så bad jag Mia göra lite havregrynsgröt till mig.

Jag vet att Mia ofta äter det till frukost och det ville jag också börja göra.

Mia brukar ha färska el djupfrysta bär i.

Det blir det inte tal om när det gäller mig eftersom jag inte äter det.


Men nåt jag äter är honung!

Jag skulle kunna äta direkt ur burken om jag hade en sked och ingen tittade..

Så jag ringlade över honung.

 


Alltså, man får nog försöka att inte göra så stor sak av det hela; gapa och svälja, helt enkelt.

Men dagen efter, när jag skulle göra det till frukost, bara gick det inte...

Men jag har inte gett upp hoppet.

Jag ska äta havregrynsgröt på mogonen!

Av Dina - 6 juni 2012 16:48

På söndagen, efter det att vi åkte hem från båten, var det bara att hoppa i duschen och sen ta sig in till stan.

Jag skulle nämligen möte en kompis som jag inte sett på säkert en 25 år.

Hon bodde här i Sverige förut, men flyttade tillbaks till Gekland. Nu var hon här på besök och hade hört av sig på fredagen och vi hade bestämt att ses på söndagen.


25 år senare och syggare än någonsin, kul att se dig igen Martha!

Fotot har jag snott från hennes FB då jag inte fick upp kameran.


Med sig hade hon sin bästa kompis, som hon var här och firade, Carina, en mycket trevlig kvinna. Alltid kul med nya bekantskaper!


Vi bestämde, jag och Martha, att vi ska försöka ses när vi är i Grekland nästa gång. Vi får väl se hur det blir med det. Hur många gånger har man inte sagt så. Och det är inte det att man inte menar det, det bara inte blir av, nåt kommer alltid emellan.

Men det hade varit kul att få lite mer "kvalitetstid" med varandra än på ett fik en söndageftermiddag. Det är ju så mycket vi inte hann avhandla.. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards