Alla inlägg den 20 maj 2012

Av Dina - 20 maj 2012 20:27

Sen båten kom i sjön har Micke varit och finpustsat och skruvat på den varje ledig stund.

Jag har inte riktigt förstått vad han höll på med, men idag när jag kom ner dit blev jag himmla imponerad av hans påhittighet. Han är helt otrolig ibland, alltså!


Vi hade hört att det skulle bli vackert väder på söndag, så vi hade småpratat om en båttur, den första för iår.

Så ringde jag och pratade med Max som jag inte hade sett på hur länge som helst och han sa att han kunde komma över på söndag. Lycka!

Jag rinde AnnaMaria och Oliver och bokade dem kvickt som ögat, för jag minns inte när vi umgicks alla fem sist?! I det här hemmet är det nästan som lotteri när alla kan träffas. "Plötsligt händer det.."


Så, nu när familjen var samlad, kyckling och pastasalladen ihoprörd, bröd och färskost inköpt så packade vi ihop oss i bilden och åkte ut till båten. Tillsammans..


Det sista jag sa till mina barn innan vi lämnade hemmet var "Ta med er en tjock jacka, för det kan bli kallt på sjön"

Men ingen frös och tog med sig vårjackor.

Men vid Nämndöfjärden är det nästan öppet hav, och våran båt går fort så bak, där vi satt, blåste det som 17!! Tur att Mia hittade en sovsäck i ruffen.

 


Men efter en tur över fjärden hittade vi ett lugnt, vindstilla ställe där solen sken. Där la vi till och hade vår picknick.

Årets första båttur och årets första picknick.

Med hela min familj.

It´s a happy, happy day!

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards