Alla inlägg under april 2012

Av Dina - 7 april 2012 23:12

Idag hade jag bestämt mig för en latdag.

Och en sån dag passar det då bra att utforska min nya mobil.

Och alla dessa oändliga appar.

Egentligen letade jag efter en bra ringsignal, men den appen jag hittade hade över 500 000 ringsignaler, vem orkar gå igenom alla?!

Men så hittade jag nåt annat. Ghost in radar, tror jag den hette.

Du kan scanna efter andrar.

Så hela förmiddagen ägnade jag åt att springa runt från rum till rum och leta spöken.

Ibland dök dom upp ibland tog det ett tag. Spännande!

Och jag vet vad alla tänker nu: Tror du verkligen på att det fungerar?

Och svaret är ja!

För vid ett tillfälle, när jag skulle visa min radarskärm för Micke så gick jag in och ställde mig så nära honom att min högra arm snuddade vid hans arm.

Och vips! Så lös en grön prick upp vid min radar på min högra sida! Alldeles intill mig!

Så det är som jag alltid har anat. The man with no soul...!  Det var bevis nog för mig!   

 



Av Dina - 4 april 2012 21:31

Micke har sen Iphone kom ut varit Iphonefrälst.

Men efter att ha haft Iphone4 i snart ett år så tycker han att det är dags för nåt nytt och sneglade istället på smartphones. (tror jag dom heter)


Det blev en gigant.

Och han älskar den! Men den är inte så behändig att ha i fickan, så han köte en till, en mindre.


Micke har alltid haft personliga signaler till folk som står han nära.

Så när hans pappa ringer så går larmet, när jag ringer så sjunger Christer Sjögren (han vet att jag hatar just Christer Sjögren) "Leende guldbruna ögon" .


Härom veckan när jag skulle ringa Micke på hans nya mobil visade det sig att lämnat den hemma, men vad värre var så var min personliga ringsignal inte längre "Guldbruna ögon" utan melodin från "Den onde, den gode och den fule" ...

Den här, för dem som inte vet:

Bad choice!

Jag gick till honom och frågade vem av dom han menade att jag var?! Och han svarade att det berodde på...

Efter en sträng övertalning bytte han ringsignal.


Några dagar efter, när Micke var och handlade och jag ville be honom om nåt ringde jag hans mobil.

Innifrån hans rum hör jag en säckpipa blåsa en känd melodi, minns inte nu vad den hette.

När Micke kom hem frågade jag vad jag skulle ha för anknytning till den låten?

- Ja, sån jäkla pipa som du har...blev hans svar. T,t,t,t.. Fel svar igen..


Jag har nu fått en ny mobil. Jag är lite trög när det gäller nya tekniksa prylar så Micke hjälpte mig med den.

Så härom dan när han ringde mig hörde jag introt till James Bond... Oh, he wich!

Så fort jag vet hur man gör, så byter jag den. Till vad vet jag inte än, jag ska nog fundera ut en bra låt..   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards