Alla inlägg den 30 april 2012

Av Dina - 30 april 2012 20:26

Helst hade jag velat ta det lugnt hemma på förmiddagen. Storsa omkring med min kaffekopp, sitta på altanen och fika, plocka fram min resväska och börja småpacka. Laga en god middag och sen mysa med familjen.


Istället fick jag packa mig in i bilen med diverse tillbehör och infinna mig på båtklubben redan vid 10-tiden imorse.

Jag försökte åberopa handikapp, men det fick inget gehör.

Jag fick insidan av båten, Micke tog utsidan.

 

   

Athos låg mest och solade. Han har det bra han.

Efter uppätandet av medhavd matsäck, kaffe paus och mer putsning kändes det som om det var klart för dagen och jag började trappa ner.

Vid fikat sa jag att det var så gott som klart innanför och det som inte var klart gick inte att fixa idag, då det saknades lite grejer.

Jag hade hoppats att Micke skulle säga att vi skulle packa ihop och åka hem. Men han sa istället:

- Bra! Då kan du börja vaxa..!


Öken! Jag ville hem!

Och hur kul är det att stå och vaxa?! Min högerarm var helt slut då jag bara har den.

Men så hittade Micke lite annat som han tyckte att jag skulle göra. (Säkert nåt han själv tyckte var så jäkla trist så han ville slippa det och satte mig på det).


Så det var bara att masa sig upp på båten igen. Och medans jag låg där och få liv i min kropp, DÅ fick Micke för sig att fota..

   

 


Nu sitter jag här, skitig från topp till tå. Min kropp värker och jag är helt slut.

Jag skiter i majbrasan, jag bryr mig inte om vad ungarna gör ikväll, jag har hotat dem via FB det får räcka som föräldrarinsatts ivkäll, jag tänker hoppa i duschen och sen tänker jag krascha i soffan..

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards