Alla inlägg den 29 april 2012

Av Dina - 29 april 2012 23:24

Lördagen

Dagen började med att jag och Micke gick igenom allt vi borde göra och sen beslöt vi oss för att ta en slappardag.

Det passade mig väldigt bra för trots att jag har varit hemma hela veckan så har jag knappt haft en ledig stund och jag var väldigt trött.


Kvällen hade vi vigt åt att hälsa på Sarah och Totis som hade den goda smaken att komma hem från Cypern där dom har sitt vinteride. Och se Alexandra och Jonas nybyggda hus, det hade vi inte heller gjort än.

Det var jättefint och när jag åkte hem var jag full med ideer och inspiration.

Sarah och Totis var oförskämt bruna när dom kom.

Jonas grillade och Sarah hade gjort en väldigt god potatisgratäng.

Och till efterrätt hade Sarah och Alex gjort en kolakladdkaka. Mycket smarrig!

 


Söndag

Började relativt tidigt med att åka ut till båtklubben i Danderyd och kolla till båten.

Det var sjösättning idag, men pga ett missförstånd så missade vi det. Men det gick bra ändå eftersom nästa sjösättning skulle vara 12 maj. Vi har inte ens påbörjat putsningen på båten så nu kommer vi ha fullt upp den närmsta lediga tiden. Synd att jag hadikappad och inte kan hjälpa till...*host, harkel*


På hemväg skulle vi stanna i stan, jag hade redan förra sommaren hittat en present till Staffan som jag bestämt att han skulle få vid nästkommande födelsedag. Jag har varit förbi den affären flera gånger efter det och sett det. Men idag när jag skulle köpa den och sprang som en skållad råtta gata upp och tillbaks utan att hitta butiken så visade det sig tillslut att den har flyttat... *suck*

Han får sin present i efterskott, vilket bara är bra, då har vi skäl till att träffas igen! :-)


Sen ut till Susanne och Staffan.

Det är tur att jag kommer ut till dem ibland så dom får lära sig vad vissa saker heter på svenska.. ;-)

Ja, det var ett litet internskämt. Men det blev många skratt och vips var kl väldigt sent.. Tiden bara for iväg.

Susanne hade köpt en tårta till alla andra, själv fick jag ingen då den var full med frukt..:-/

 

Som tur var så hade dom Mozartkulor också så jag fick nåt gott till kaffet. ;-)

Hoppas vi träffas snart igen, det går på tok för lång tid emellan!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards