Alla inlägg den 15 april 2012

Av Dina - 15 april 2012 22:56

Här kommer en uppdatering av veckan som gått.


I onsdags kväll fick jag sällskap från busshållsplatsen och längst hela gångvägen hem. Av paddor. Inget jag är sådär jätteförtjust i, jag gillar inte reptiler nåt nämnvärt, men på ett sätt blev jag ändå glad att se dem då det på allvar kändes som våren var på väg.

 


Även på fredagkvällen fick jag sällskap av dem, den här gånger dubbelt så många. Alla var dessutom på väg åt samma håll, mot Svartpotten? Jag har sett dom ha Sodomi vid träsket förr om åren.


Men för att backa tillbaks till fredag dag.

För oss greker (och flera andra också för den delen) var det långfredag.

Min fastevecka som jag tänkte ha blev inte riktigt vad jag hade önskat, eller hoppats på. Men på långfredagen skulle jag åtminstone vara ståndaktig!

Det var jag, om än motvilligt..

Och nöden har ingen lag så jag satte i mig ett päron...

 

Jag ser mig redan i paradiset!


Lördag:

Typiskt aprilväder.

Jag vaknade upp och visste inte om jag såg i syne eller inte.

Vitt överallt!

Visserligen så hade snön börjat falla redan på fredagskvällen när jag var på väg hem, men det var blötsnö och jag anade inte att det skulle komma mycket!

Lite bilder från våran baksida.

 

  Ok, en bild. Jag laddade tydligen bara upp en bild.

Denna snö var kall och blöt och tydligen så var skottjänsten inte på det klara med att det finns vissa människor som jobbar fast det är lördag. Så hos oss hade dom bara skottat på vägen framför våra hus och på stora gångvägen.

Men där vägen klyver sig och man måste svänga av för att komma till busshållsplatsen, den var inte viktig för där hade dom inte skottat...

Inte heller blev det bättre vid busshållsplatsen. Vägarna var skottade men vallarna var mot trottoarerna och där hade man inte skottat.

Det var ett helsike att ta sig in i bussen då chauffören inte körde nära vallen i rädsla om att fastna.

   


Imorgon är det måndag.

Då ska jag börja mitt nya liv. Igen. :-)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards