Alla inlägg under mars 2012

Av Dina - 10 mars 2012 22:43

Jag måste säga att det här var den bästa slutfinalen som jag kan minnas.

Så många bra låtar!


Och så här blev det när "cirkus mello" var klara med alla delfinaler och sista chansen.


1. David Lindgren - Shout it out - Jag gillade låten från början och den blir bara bättre och bättre! För min del, och Mickes också för den delen, fick den gärna vinna. Jag hade tyckt det var helt ok! Jag ringde även och röstade på den... Den kommer garanterat att finnas med i min ipod när jag ska börja gå till jobbet.

 


2. Torsten Flink och Revolutionsorkestern - Jag reser mig igen - Japp, jag fastnade för den redan från början. När ingen såg ringde jag och röstade på den... :-/ Men jag ääälskar drama, vad vore livet utan det? Och hela han är drama! Så hur kan jag inte gilla honom?! Men, jag röstade inte på honom nu i slutfinalen, för det var ju inget att skicka ut i vida världen. Men här gillar jag honom!

 


3. Dead by April - Mystery - Det som är mystery med den här är hur jag kan tycka om den här låten när jag hatar sånhär musik?? Men jag gillade den. Men jag ringde inte och röstade på den av principiella skäl. Fast grabbarna, speciellt sångaren tål att ses på... :-)

     

Och därför blev det flera foton!


4. Lisa Miskovsky - Why start a fire - Jag gillar Lisa, hon är söt och duktig, men här dalade det... En liten dipp i en bra och lovande början till slutfinal. Hon borde inte ha kommit hit, men, men...

 


5. TopCats - Baby Doll - Rockabilly när den är som bäst, enl min mening. En låt det svängde om och att dom såg ut att ha kul gjorde nog också att låten lyfte. Jag tänkte på Aristocats, när jag såg dom.  Både jag och Micke gillade dom, kanske mest för att det fick oss att tänka på Lucas, Mickes son som spelar samma musik.

 



6. Loreen - Euphoria -  Också favorit! Hon är så bra och så söt! Vårat röstningssystem här hemma går från 0-10, men Micke envisades med att ge henne 15 p. Kommer den att hårdspelas i sommar? Absolut!

 


7. Ulrik Munther - Soldiers - Alltså, när det är melodifestival så är det föräldrarnas plikt att ta ifrån alla snorisar deras mobiler!! Den här ska inte vara i slutfinal! *suck* Men det är den. Och till råga på allt kom den på delad tredjeplats med låt nr 1 och det efter att Sveriges befolkning (alla under 18 då) hade röstat. Den låg i botten när vuxna människor med smak, dvs juryn röstade.

 


8. Sara Li feat. Björn Ranelid - Mirakel - Han, Björn alltså, har blivit så bespottad, och jag vet inte riktigt varför. Ok, det här var inte bra. Han läser en faktiskt fin dikt och hon sjunger, men hur kan man ens komma såhär långt. Skulle den här ha en chans i stora mello? Nä, jag tror inte ens den kommer komma speciellt högt på Svensktoppen heller. Men han har pondus, Ranelid, och han går ut på scenen och äger den. Sånt imponerar!

 


9. Molly Sandén - Why am I crying - Hörru, hade jag mist någon som såg ut som Erik Saade så hade jag också gjort det! Så vi förstår hennes förtvivlan och smärta. Och vi kände med henne, därför var hon också i slutfinal. Fin låt men, njaaaa... Kunde inte jämföras med dom som var bra i slutfinalen.

 


10. Danny Saucedo - Amazing - Och han var amazing, som alltid! Defnitivt bäst scenshowen! Den här kunde också vinna för min del. Men han kom tvåa, iår igen.

     


Och vann gjorde Loreen!

Jag förväntar mig hög placering i år igen! Top tre! Minst!

 


Bilderna är tagna från Starlouge och Svt. (just for the record)


Av Dina - 10 mars 2012 12:09

Jag sa:

-Jag skulle behöva tvätta fönsterna, så det vore bra om gardinerna kom ner från förnsterna.


Detta var när jag var på väg ut med Ahos. En fin vink om vad han kunde göra medans jag var ute.

Jag vet inte vad han hörde, men när jag kom hem hängde gardinerna kvar och Micke gjorde nåt helt annat..


 

Av Dina - 4 mars 2012 13:05

Solen skiner och det är vår i luften.

Och efter att ha varit sjuk och inomhus flera dagar så längtade jag efter att få gå en promenad i vårsolen.

Tyvärr var det inte lika härligt när jag kom ut i skogen.

Snön från bergen hade smällt under dagen och runnit ner på stigen, där hade det frusit under natten så nu fick jag gå med livet som insats.

Athos som alltid brukar gå bakom mig var en bra bit före mig. Men han står ju stadigt på sina fyra ben.

   

Nedförsbacke. Precis vad man önskar... :-/

Tog mig hur lång tid som helst att komma ner.


I fredags kväll kom Oliver hem efter en vecka i Trysil.

Det kändes konstigt att inte ha något barn hemma, skönt men konstigt. Vi hade planerat att göra en massa saker, men istället blev jag sängliggandes. Och där försvann den veckan.


När barnen var mindre så åt vi alltid frukost tillsammans på helgerna.

Då hade man tid att lägga ner lite extra på frukostarna.

Sen föll dom bort en efter en, dom kom inte upp till frukost, som nu hade blivit brunch. Sista tiden har även Oliver avvikit och då har vi också struntat i det.

Annars var domhär frukostarna någonting alla värdesatte och tyckte om.

Men så imorse hörde vi att Oliver var uppe i hyfsad tid, så Micke körde ner till centrum efter färska frallor och jag dukade fram och kokade ägg.

Så trevligt!

Hade varit ännu trevligare om Max och AnnaMaria hade varit med!

Saknar dom! :-(

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards