Alla inlägg den 30 mars 2012

Av Dina - 30 mars 2012 11:26

Ok, efter det hemska fotot på FB så får jag väl ge en helhetsbild...

En längre tid hade jag varit sugen på etiopisk mat.

Så jag och Yvonne planerade in söndagen på restaurang Ehtiostar.

Som bonus dök Jean upp också.


Vi hade välidgt trevligt och det blev mycket skratt.

       


Efter maten medans vi satt där och pratade och skrattade kom vi in på bakverk, och jag ville minnas att jag någongång i menyn såg att dom hade baklava.

Numera får vi aldrig en meny när jag kommer eftersom dom vet vad vi vill ha...

Så när vi skulle beställa in kaffe var jag lite inne på att beställa baklava. Trots Jeans förmaningar att baklava inte var en afrikansk efterrätt och att jag skulle låta bli...

Baklava äter man på balkan och i arabvärlden, för dom som inte vet.


Men jag var sugen och beställer in iallafall...

Det kom två små trekanter, stora som femkronor ungefär, som bestod av en jäkla massa filodeg, och någonstans i mitten låg en halv nöt och massa kanel och socker. Elendet var inte slut där, över detta hade det östs på med en massa sirap, inte den sirapen som man ska ha över baklava utan vanlig sirap...

Det var den jävligaste baklavan jag någonsin har ätit i mitt liv! Och jag har ätit många!

Som om inte eländet var nog, så ville han att jag skulle betala 44 kr för det?!

Det blev droppen!

Jag var inte nöjd, det är vad en hel plåt kostar!

I Hötorgshallen får du en stor bit för 8-10 kr, en bit som dessutom innehåller massor av nötter!!!

 


Så, nä, jag var inte glad när vi gick därifrån. Det var en antiklimaxupplevelse och sådana är ju aldrig roliga. Därav min kommentar till dig Sarah, om ni var nöjda med era bakverk...


Jean däremot var nöjd, som han alltid är när han har rätt och när han får tillfälle att gnugga in "vad var det jag sa?!" Och på T-banan hem när jag fortfarande inte kunde smälta min besvikelse så lyckades Jean ta en av dem värsta bilderna över. Och bara för att han blev så nöjd över det också så hamnade den på FB... *ler*

Och för er som inte har FB så kommer den här, jag bjuder på det..

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards