Alla inlägg den 7 januari 2012

Av Dina - 7 januari 2012 10:42

Jag har länge tjatat om att jag vill gå till Stampen, en jazzklubb i gamla stan, men aldrig kommit dit.

Så när Lukas, Mickes son, ringde häromdagen och sa att han spelar där så var det ett perfekt tillfälle att få gå dit.

Vi bestämde att komma lite tidigare så vi kunde äta där, men när vi kom dit såg vi att det enda som serverades i matväg var Pyttipanna... Hell no!


På samma gata ett stenkast längre upp låg puben Winströms så vi gick dit.

Jag hade aldrig varit där förut, det verkar vara en engelsk/irlänsk pub. Trång, smockat med folk, oordning, service under all kritik, mycket glada människor och någonstans när man insåg att man måste frångå sina krav och principer här inne och bara smälta med, så var det ett riktigt roligt ställe. Men som sagt, du får vara beredd att hämta dina egna drinkar, din egen mat och jaga rätt på personalen, dom kommer nämligen inte till dig, du får gå till dem!

Det är heller inget ställe för klaustrofobiker, stället är trångt och full med gångar..

   

En sak till du måste tala engelska, personalen pratar väldigt lite svenska.

Detta är defnetivt ett ställe jag kommer att besöka igen. Men som sagt den första kvarten jag var där inne kokade jag av ilska...

När vi satt där, en trappa ner såg jag ett bekant ansikte: Caroline Williams!

 

Hon är sångerska och min "buksvägerska" hon skulle uppträda där!

Sjutton också!

Jag hade gärna stannat för jag gillar verkligen henne och hennes band!

Menyn på Winströms är olika former av hamburgare och Cesarsallad om man vill ha ett grönt alternativ.

Men jag måste säga att det var den godaste burgaren jag ätit!


Efter maten gick vi vidare till Stampen.

Fullt med folk där med. Men vilket stort ställe när man väl kom in! Det ser så pluttigt ut när man går förbi utanför, men även där finns det underjordiska gångar.

 

 

Här var det också himla rolig stämning!

Alla var glada.

Vi mötte upp Yvonne, hennes syster Vickie och Vickis sambo Danne när vi kom dit.

   

Och vilket drag!

När väl Lukas och hans gäng kom upp på scenen!

Vilka duktiga killar!

 


Efter ett tag kom söta Siri, Lukas flickvän, och efter ytterligare en stund kom Karin och Kenneth, Lukas mamma och styvpappa och vi var alla en enda stor familj och tomten är far till alla barnen! ;-)

Skitkul!

Jag fick blodad tand, måste ut snart igen!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards