Alla inlägg den 26 december 2011

Av Dina - 26 december 2011 12:19

Som vanligt firades det hemma.

Och eftersom jag var helt slut kvällen innan, så gick jag upp och stekte köttbullarna på morgonen.

La fram dom sista klapparna, duschade och fixade iordning det sista.

Mina barn sov, dom var trötta stackars dom... :-/

Iår hade vi Barbara hos oss och trots att jag vid flera tillfällen påpekat att hon inte behövde ta med sig nåt så envisades hon med att göra det ändå.


Jag har under så långt jag minns bara firat svensk jul med typiskt svensk mat. Mina föräldrar tyckte att svenska julen var mycket bättre än den grekiska så då anammade vi den istället. Så jag vet inte riktigt vad som brukar finnas på det grekiska julbordet eftersom jag aldrig har fått det. Inget jag har saknat heller då jag älskar julen med allt vad det innebär. Men iår så ville Barre bidra med grekiskt inslag. Istället för kalkon så fyllde hon kyckling. Den var god. Men vid annat tillfälle.


Efter maten masade vi oss till stora rummet för julklappsutdelning.

AnnaMaria hade köpt den bästa julklappen. 47 polovaccinationer. Hon är omtänksam hon!

   


Efter julklappsöppningen var det dags för fika. Kakor, knäck och julgodis dukades fram. Barbara hade gjort grekiska kakor som heter Melomakarona. Jag fullkomligt ääälskar dom och trots att maten stod mig upp till halsgropen lyckades jag pressan ner tre av dom kakorna!?


Senare på kvällen kom Philip och hämtade upp Oliver för att gå till en annan kompis.

Amanda kom och hälsade på AnnaMaria och Ville kom för att hämta upp Max. Dom skulle hälsa på ytterligare en annan kompis.

Klockan hade å andra sidan hunnit bli 23 så det var ganska lagom för jag skulle upp och jobba dagen efter.

 

 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards