Alla inlägg den 23 december 2011

Av Dina - 23 december 2011 22:57

Min lediga dag.

Men min vana trogen så hade jag hur mycket som helst att göra. Typ allt!

Det som räddade mig från den traditionella julstressen iår var att barnen är stora och lättare att handla till plus att jag har två dagar på raken småhandlat till dem innan jag åkte till jobbet för att jobba kväll.


Micke jobbade som tur var halvdag idag och slutade kl 11.

När han kom slängde vi oss i bilen och åkte till Forum. Jag hade hoppats att resten av Nackas befolkning hade planerat sina julköp bättre, men sån tur hade jag inte, utan fick trängas med dem överallt.


Efter Forum var det dags att åka ut åt andra hållet. Värmdö för att handla lite saker jag ville ha i dom affärerna som finns där. Vi passade på att gå in på Coop Stormarknad och handla för julafton, nåt vi inte heller hade gjort, och det var ett bra val, för där var det faktiskt inte så många människor som det var på Maxi.


Hemma igen hann jag bara packa upp varorna så välde det in folk. Först kom Olivers kompis Philip och strax efter kom Max, Ville och Uffe. Så vi fick avbryta för en trevlig fikastund istället.

När dom gått gjorde jag iordning köttfärsen till köttbullarna och sen ställde jag en kastrull på spisen för att koka knäck.

 

I år är Micke ansvarig för julskinkan. Så han höll på med den. Hans andra uppgift var att bada hunden. Inte den mest trevligaste uppgiften då Athos hatar vatten!

 


Medans jag slog in klappar fick Oliver och Philip klä granen. Två 16-åriga grabbar... Det är knappt att man ser att det är någon gran under alla kulor och glitter... Detta brukar vara ungarnas uppgift, men Mia behövdes på annat håll så hon var inte med och styrde upp. Nåja, ingen har en gran som vi. :-)

     

Jag hann faktiskt med ett brödbak också, men nu är jag slut. Det lilla som är kvar tar jag img bitti. Lite stress måsta man få unna sig på julafton också!

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards