Alla inlägg den 21 december 2011

Av Dina - 21 december 2011 10:10

 I måndags var det dags för julbord.

I år hölls den på Josefina ute på Djurgården.

Josefina är nog ett fint ställe att vara på på sommaren, då den ligger precis vid vattnet och man ser in till stan. Det var fint nu också, fast på ett annat sett.

   

Eddi Oliva stod för underhållningen och jag måste säga att det är en mkt underskattad artist. Iallafall från mitt håll men vilken entertainment!

Han sjöng mest på italienska, och emellanåt sa han: "Och på svenska!" och då "lallades" det. :-) Rolig, underhållande, karismatisk och bra!

 


Julbordet bjöd på en massa gott, och gillar man inlagd sill fanns det hur mycket som helst att välja. Jag äter ju inte sånt... Men jag fick en massa annat gott ändå.

Vinet, som kostade 94 kr glaset, häldes upp bara till hälften i det lilla  vinglaset. Det var faktiskt ett minus. Jobbet bjöd på ett glas vin till maten resten fick man köpa själv.

Och det är ju klart att när man hade så bra underhållning vill man ju ha ett glas vin till det med, så när jag väl gick ut till baren för att köpa det själv så sa jag till tjejen som stod där att "Jag vill ha ett glas vin och då menar jag fullt och inte ett halvt!" Och jag fick faktist det. :-)

Efterrätterna var däremot en hit! Så mycket gott. Dom hade en chokladtryffel som var himmelsk! Och så goda ostar. Jag tog en grönmögelost som var så god så jag pressade ner den bara därför att.. Den var också så stark att tungan krullade sig i munnen på mig. Tyvärr blev inte bilden så bra.

 

Vid 23-tiden var underhållningen över och jag var fortfarande sugen på mer underhållning.

Så jag och Anneli drog in till gamla stan och tog första bästa ställe vi så, det var källaren Movitz.

Som för övrigt hade godare vin, fulla glas och till hälften av summan. Perfekt!

På Movitz spelades det 80-talsmusik i måndags så det var värsta nostalgitrippen att sitta där.

Vid halv ett tog jag och Anneli en promenad till Slussen och där skildes vi åt.

Tack för en trevlig kväll.

Nästa gång ses vi på Stampen! ;-)

   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards