Direktlänk till inlägg 20 november 2011

Lillen 16 år!

Av Dina - 20 november 2011 22:29

Våran minsting blev 16 år idag.

Och för varje år blir man en erfarenhet rikare. Nu syftar jag inte på Oliver, utan på mig själv.

Eftersom Oliver fyllde på en söndag och img är det jobb och skola så bestämde vi att fira bara med familjen.

Som trebarnsmor, med två som dessutom passerat tonåren, borde jag veta att söndagar aldrig är en bra dag.

Söndag kommer alltid efter kvällen före...


Medans jag och Micke som ansvarsfulla vuxna åkte först ut till Ingarö för att leta kängorna Oliver önskade sig, men fick veta att hans storlek var slut men dom fanns i Sickla. Så iväg till Sickla, hittade kängorna. Åkte iväg till Orminge och storhandlade inför veckan.

Hem och ställa mig och laga mat.


Oliver som hade varit uppe till morgontimmarna och spelat masade sig upp vid 15-tiden. Mia likaså, hon hade varit ute. Max hade skrivit igår på sin FB att han planerar att bli ett "vårdike". Jag vet inte vad som menas med det, men jag tror inte det är nåt att eftersträva. Och med tanke på hur han såg ut idag kommer det nog dröja tills han vill vara ett igen...


Framåt 18-tiden kröp alla mot matbordet då stod maten färdig.

Och eftersom ingen av dem var pigg blev det inte heller bättre när jag tog fram mobilen och skulle fota.

Så, gott folk, jag ger er ett tjuvtitt ur den verklighetsbaserade filmen The return of the zobies.

 

Notera hur dom undviker att titta i kameran, blixen skulle väl få dom att explodera...

 


Jag avslutar med "Never on a sunday", det tycker jag passar bra!

 
 
Ingen bild

Sarah

21 november 2011 22:27

Jisses, han e 16 redan?! Vart tog tiden vägen? Grattiskramar från oss!

Dina

22 november 2011 01:16

Ja, det kan man undra?!
Tack, jag ska hälsa honom!

 
Ingen bild

Bea

29 november 2011 20:42

GRATTIS OLIVER, UNGE MANNEN!!!
Från mammas bloggkompis ;)

Dina

29 november 2011 21:31

Tack, tack! Jag ska hälsa honom! :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards