Alla inlägg den 23 september 2011

Av Dina - 23 september 2011 18:33

Mormor Rut är egentligen mina kusiners mormor men hon har varit "mormor" sen jag kom till Sverige.

Nu är mormor Rut väldigt gammal och har bott på ålderdomshem i några år.

I onsdags ringde min (ingifta) moster och sa att Rut inte skulle ha så långt kvar.

Kanske dryga veckan.

Så i torsdags på dagen så åkte jag dit för att spendera tid med henne en sista gång.


Det var en otrevlig känsla när jag var på väg.

Jag var ju på väg för att säga "hejdå".

Jag visste det, visste hon det? Antagligen. Det brukar dom göra.

Det kändes lite bissart faktiskt att åka och se någon för sista gången.

Vi satt där och tittade på kort och pratade. Rut var lite trött och mellan varven så tog hon sig en tupplur.

Så vaknade hon till och tittade på oss och vinkade.

Så lugn, så tillfreds.

Jag hoppas jag hinner se henne igen, men om inte, har jag tagit farväl...


 

Av Dina - 23 september 2011 18:27

Tänk att det kunde komma ett sånt inlägg utan att mamma är här.

Men det var ett måste att tillbringa eftermiddagen/kvällen där.

Som tur var fick jag trevligt sällskap av Susanne, som också var tvungen att inhandla saker inför helgen då dom var bortbjudna.


Själv ville jag hitta present till Micke.

Jag visste vad jag ville ha men att hitta en som passade det var värre.

Kan inte skriva mer om det just nu.


Jag kom hem tomhänt.

Susanne hittade nåt, men inte det hon var ute efter.

Men vi kom iallafall hem mätta! :-D

   

Eftersom jag fick några timmar med Susanne så var Forumbesöket inte det minsta bortkastat, tvärtom.


Av Dina - 23 september 2011 18:17

Lisa frågade mig om vi skulle ut och plocka svamp på tisdagskvällen, i "våran" skog. Jag har gått här nu i flera år utan att hitta något ätbart så jag var lite skeptisk, men jag gillar utmaningar, så jag var på.


Förutom att Lisa är en himla duktig politiker (jag fattar inte hur hon memorerar allt och har sån koll på allt, vad det än pratas om!) så är hon en jäkel på att hitta svamp i vår skog, det var fullt av dem. Bl a på ställen jag har gått förbi nästan dagligen.

 

Lisa bettyde uppenbarligen tur, för på torsdagen när jag var ute med hunden så vid stigen bland kvistar och barr så hittade jag några till. Och det var inte ens i närheten av vart vi hittade dom första.

Tur att jag hade en bajspåse med mig...

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards