Alla inlägg den 6 september 2011

Av Dina - 6 september 2011 20:26

När vi var på Ikea i söndags så ville Micke köpa en hylla.

Men han blev osäker på måtten så vi lät bli.

Och när vi satt i bilen på väg hem så kom jag på lite småsaker som jag hade glömt, men då var det försent.

Till min stora förvåning ringde Micke idag och sa att han måste nog till Ikea igen, men han skulle komma hem först för han ville åka på kvällen.

Perfekt! Då har jag ju inget inbokat!

Så jag följde med.

Den här Ikea vistelsen gick desstu snabbare. Idag var det bara att ta det som vi behövde och inget strötittandes. *suck*

Jag hann ju inte se allt sist. Det var så mycket folk och trångt.

Nåväl, jag fick det jag ville ha iallafall, och det var ju huvudsaken.

  Väl hemma kastade sig Micke i soffan, och suckade "Ikea två gånger på en vecka!!"

Det tog musten ur stackaren.

Och jag vet vad det betyder. Jag kommer inte komma dit igen för´ns nästa år. När han har förträngt den här upplevelsen... :-/

Av Dina - 6 september 2011 12:41

Igår gjorde jag en maträtt som gick hem hos alla. Även hos Micke.

Jag försöker ju få honom att äta GI och det funkar ganska bra. Lite rynk på näsan blir det när det serveras, qinoa, matvete och sånt istället för ris, pasta eller potatis, men han börjar vänja sig.


Iallafall detta var ett jättelätt recept.


Fyllda abourginer:


500 g köttfärs

2 st gul lök

4 st abourginer

2-2,5 dl Kelda gräddsås (men jag undrar om inte ostsåsen blir godare)

Salt, peppar och curry.


Gröp ur det mesta innehållet ur abourginerna.

Skär innandömet i små tärningar.

Hacka lök och stek upp lök och abourginernas innehåll i en wokpanna.

Häll i köttfärsen och stek den. Salta, peppra och häll i curry och såsen.

Under tiden hade jag lagt dom urgröpta abourginerna på en plåt med lite olivolja och stoppade dom i ugnen i ca 20 min.

När det var klart så fyllde jag dom med köttfärsen och lite riven ost och satte dem i ugnen igen i ca 10 min.

Till det serverades sallad och bulgur.


Jag gjorde bara iordning tre abourginer för jag visste att Oliver inte kommer att äta det, så till den överblivna köttfärsen kokade jag basmatiris, så fick han äta den sådär. Han tyckte det var jättegott.

 





Mat

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards