Alla inlägg den 2 september 2011

Av Dina - 2 september 2011 20:08

Jag har en bror. En lillebror och han heter Sakis.

Sakis och jag har under hela vår uppväxt stått varandra väldigt nära, då det skiljer knappt två år mellan oss så hade vi många gemensamma vänner, så det blev att vi umgicks en hel del.


Sommaren 1995 drog Sakis till Kos där han hade fått ett sommarjobb, meningen var att han skulle komma tillbaks på hösten, men så blev det inte.


Idag är han gift med Maria och tillsammans har dom tre barn, Panagiotis, Kostadinos och Margarita.


Jag har många gånger varit ledsen över att min bror flyttade tillbaks. Speciellt under högtider som bla jul, nyår, studentider, födelsedagar osv.

Det hade varit kul att haft honom här då.

Och vore det inte för att han hade familj så hade han kommit tillbaks.

"Det första jag tänker på när jag vaknar är Sverige" sa han i sommras...:-(

  Jag och Sakis sista kvällen i Eratini i sommaras...


Jag har en bror till. En äldre. Någonstans ute i världen, vi vet inte var. Ibland har jag tänkt att man borde leta rätt på honom, skulle vara kul att se han.

Eller kanske inte...?

Av Dina - 2 september 2011 13:04

För måååånga år sedan hörde jag från en gammal klok gubbe att om man vill veta hur vintern blir ska man titta på Rönnbärsträden.

Mycket rönnbär = mycket vinter.


Dom senaste åren har det varit mycket rönnbär, och jag har sagt det varje gång på hösten att "nu blir det mycket vinter" och Micke har skrattat åt mig varje gång.

Men nu, så tar jag det den här vägen. Nu har jag det nedpräntat.

Har ni sett Rönnbärsträden?

Fulla med rönnbär.

  Så nu återstår det att se om det stämmer, iår igen.

Utifrån detta så förbered er!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards