Alla inlägg den 19 augusti 2011

Av Dina - 19 augusti 2011 21:50

I förrigår, dvs onsdag, så gjorde jag Alex Potatis och purjolökssoppa.

Den var jättegod.

Micke kom hem från jobbet och tog sig en tallrik.

Åt halva och kom ut i köket och frågade vart köttet var?!

Jag försökte förklara att detta inte var en soppa som innehöll kött, och att han inte behövde äta kött varje dag. Det skulle bara vara nyttigt för honom att äta vegetariskt nångång.

Men det sa jag för döva öron. Han öppnade nämligen kylskåpet, tog ut tacoköttfärs som vi hade ätit häromdagen, och hällde i sin soppa...

  Yummy! *NOT*


Igår var jag åter hos läkaren.

Min hand är värre än den varit innan jag opererade mig första gången.

Hon konstaterde att i bästa fall har min "nya" sena släppt i tummen, eller så har jag fått atros. Jag röstar för det förstnämnda!

Iallafall tog hon fram en halvmeter spruta och satte den rätt i leden. Det var i o f s dit den skulle. Men värken som jag fick en stund efter att jag lämnat doktorn var näst intill outhärdlig.

Vore det inte så dyrt att gå till tandläkaren hade jag försökt gnaga av mig handen.


Efter besöket hos dr Glennmark, (Anders Glennmarks fru) så blev jag skickad till röntgen. Och efter röngen, rehab för ny skena...

Den ska jag ha dygnet runt i 4-5 dagar. Det är ju helt omöjligt! Jag tog bort den idag när jag skulle laga mat, eftersom jag skulle göra biffar, men jag får nog stå ut med den dom här dagarna kände jag...

 

Av Dina - 19 augusti 2011 20:50

För kanske åtta år sen skulle jag skämmas över mig själv för att jag säger detta; men en av mina favoritsaker är min laptop. Japp, nu är det sagt. Jag älskar den, jag kan inte leva utan den.

Det märktes en gång för några år sedan när det blev nåt fel på ledningarna och vi var utan hemtelefon och dator.

Två veckor utan dator kändes som en livstid. Och det var inte för´ns då jag märkte hur stor del av mitt liv datorn egentligen är. Sorgligt men sant.


Andra favoritsaker är min mobil och min hemtelefon.

Jag är oftast med en lur i örat.

Jag städar med någon i örat, jag lagar mat med någon i örat, jag sitter och stickar med någon i örat. Ja, nästan jämt pratar jag med någon. Inte undra på att man har ont i nacken...


Japp, så jag måste nog säga att dessa är mina favoritsaker.

Jag önskade jag kunde säga att det var en fin sten som jag hittat någonstans eller eller en gammal vas som jag ärvd och tyckte mycket om att titta på. Men, nej. Telefon, mobil och dator.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards