Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av Dina - 8 augusti 2011 13:50

Jag heter Dina, som egentligen är en förkortning på Costantina.

Jag är född i Aten, Grekland där jag bodde mina första levnadsår.

Jag har en lillebror som heter Dionysios, eller Sakis om man så vill.


I april 1971 kom mamma, jag och Sakis till Sverige. Min pappa hade kommit hit redan ett år tidigare. Han skulle bara jobba här ett tag, men det fanns mycket jobb då, och tyckte att vi skulle komma hit också. Vistelsen i Sverige skulle bara bli temporär...


Tiden gick och vi blev äldre.

1989 träffade jag Ulf.  på hösten samma år gifte vi oss i Grekland.

  I mars 1990 kom våran älskade son Max och i februari 1992 kom underbara AnnaMaria. Sen var vårt äktenskap över. Men inte vår vänskap. Uffe och jag har alltid varit toppen som kompisar men som par ett stort "no,no".

Efter ett par år som singel träffade jag Hin Håle. Och 1995 kom världens gulligaste Oliver. Innan Oliver var året bedrev jag en lyckad exorcism och HH försvann ur mitt liv.

Efter många lyckliga och glada och mestadels trevliga år som singelmamma träffade jag Micke.

Idag, nio år senare, är jag och Micke fortfarande ihop. Vi bor i ett kjedjehus i Saltsjö-Boo och lever i stort ett sk "Svenssonliv".

Mina barn är idag så pass stora så mamma är inte det viktigaste i deras liv, iallafall inte på samma sätt som förut, och jag har fått mer tid med mig själv och mina intressen, nåt jag inte har varit bortskämd med. Jag ser hur ett nytt skede i mitt är i begynnelsen med massor av utbud och möjligheter. Jag är väldigt glad, att när jag är där, har Micke vid min sida. Ingen annan man skulle kunna ta den platsen!


  Jag på min tvåårsdag, när vi fortfarande bodde i Aten.

Av Dina - 8 augusti 2011 13:43

Jag letade i bloggen efter en bild och ramlade över ett inlägg: 30 dagar - 30 inlägg. Det var Alexandra som hade börjat med det och i det inlägget antog jag utmaningen. Jag skrev också i det att "jag börjar imorgon". Det var i januari... Oj då!

Men nu verkar det som jag kommer att ha tid, så jag tänkte köra igån. Alltså, 30 dagar - 30 inlägg...

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Vad bjuder jag på för mat?
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Om det här vore min sista dag
Dag 07 – Vänner
Dag 08 – Favoritsaker
Dag 09 – Min tro eller livsfilosofi
Dag 10 – Bloggfavoriter
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – 10 saker du inte vet om mig
Dag 13 – En vanlig dag hemma hos mig
Dag 14 – Dåliga vanor och laster
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Första kyssen
Dag 17 – Barndomsminne
Dag 18 – Ett pinsamt ögonblick
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Mina förebilder
Dag 21 – Mina dåliga sidor
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Mitt hem
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – Det här är jag bra på
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Saker jag saknar
Dag 29 – Det här ska jag bli när jag blir stor
Dag 30 – 10 dödssynder

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards