Direktlänk till inlägg 3 juli 2011

Första doppet

Av Dina - 3 juli 2011 11:01

Eftersom dom hade lovat regn och åska till igår, lördag, så hade jag och Micke planerat att göra saker här hemma som har blivit stående då det inte har varit kul att hålla på med sånt i värmen.

Men när klockan började närma sig tre och den tropiska värmen inte verkade ge med sig la vi ner allt och åkte till båten.


Och jag passade också på att inviga mina strandskor som jag köpte i Gävle i vintras när vi var där med Susanne och Staffan.

  Just det, Susanne! ;-)


I viken där båten ligger var det 26 grader i vattnet så Micke passade på att ta sig sitt första dopp för året...

   

Jag skulle också ha badat, om det fanns en strand, men när jag tittade på vattendjupet och det stod 10 m så försvann lusten. Tänk om det ruvade ett sjöodjur där... :-/

Men det gjorde inte så mycket för det fläktade när vi började åka.

Vi åkte nästan ut tills det var öppet hav, där stannade vi till vid ett fint ställe och åt vår medhavda picknick.

Jag så flera större öar som så ut att vara mest skog på, det var bra för där måste det finnas mycket svamp och blåbär. Laila, säg till när det är svampdags, så åker vi!

 
 
Ingen bild

Laila

3 juli 2011 11:22

Det är möjligt att kantarellerna kommer lite tidigare i år för att det varit gott om både regn och sol men vi får nog vänta till augusti. Det vattnas i munnen när jag tänker på nystekta kantareller...vilken delikatess!

Dina

3 juli 2011 11:35

Verkligen!
Men det har kommit blåbär... ;-)

 
Ingen bild

Laila

3 juli 2011 11:50

Ja, mycket blåbär. Blåbärspaj är inte heller helt fel!

Dina

3 juli 2011 17:13

Nej, precis! :-D

 
Ingen bild

Sarah

3 juli 2011 23:07

Vi åt pasta med sås av nyplockade kantareller idag, så det är hög tid att öppna ögonen och gå på spaning!

Dina

4 juli 2011 18:30

Är det sant?! Plockade här i Stockholm??

 
Ingen bild

Sus

4 juli 2011 10:55

Det var ju tur att du inte var ute bland folk i de där pjucken! Eller åtminstone långt ifrån mig. ;-)

Dina

4 juli 2011 18:29

Jag var tom och handlade! :-D

 
Ingen bild

Laila

5 juli 2011 15:37

Ja, Helene talade om idag att en kompis till henne redan hittat kantareller någonstans i skogen där du och jag var. Men Maria måste ha "svamp-näsa-ögon" för hon hittar alltid svamp först och mest.

Dina

10 juli 2011 22:19

Jaha, då får vi jobba på våra egna då... :-)

 
Ingen bild

Sarah

8 juli 2011 12:25

Nä, plockade i Hälsingeskogen - så klart!

Dina

10 juli 2011 22:18

Lämna några till vi kommer också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards