Alla inlägg den 1 juli 2011

Av Dina - 1 juli 2011 18:32

Jag har inte uppdaterat på ett tag, men jag har haft fullt upp.

På lördagen, efter midsommarafton, hinner jag knappt sluta jobbet förrän jag får ett sms om att Barre kommer hem till mig.

Barre, eller Barbara som hon heter, är en barndomsvän till mig. Hennes familj är kompisar med min.

Hon har flyttat tillbaks till Sverige efter 15 år i Grekland.

Och vips så fick jag en till sambo.

Och med det häcken full.


Det har blivit sena kvällar i hammocken då vi har suttit och pratat om livet i största allmänhet och hennes i synnerhet.

I tisdags så var vi runt i stan och tittade på ett nytt ställe för Barre som hon eventuellt ska börja jobba på, en salong i stan.

Barre är nämligen frisör.


I onsdags kväll var vi och träffade Yvonne och gick på den Etiopiska restaurangen efteråt åkte vi till G:a Stan och åt glass och strosade.

Ja, veckan bara flög iväg, men jag ska försöka skärpa mig, jag tror det blir lite lugnare nu framöver..

  Barre med sin nya cab. :-)

Av Dina - 1 juli 2011 17:54

Med en veckas fördröjning, men här kommer det!


Hemma hos oss, eller rättare sagt, jag, har jag ingen riktig tradition att fira midsommar. Den dagen har barnen alltid firat med sin pappa och då har jag alltid jobbad. Men nu har dom blivit så stora så dom firar med kompisar ute i Stockholms skärgård, så vi blev glada att Susanne och Staffan ringde och bjöd oss till dem. Det kanske kan bli tradition? ;-)


Oliver som är i sina värsta tonår fick inte följa med ut på någon ö, han fick följa med mamma istället.


Efter att ha blivit lovade skitväder, så slog det om och blev kanonväder, det tackar vi för.

Susanne och Staffan hade gjort det jättefin, som vanligt och dukat upp med massa godsaker.

    

Med på midsommar firandet var också Susannes mamma Solveig, min "gamla"dagmamma, hennes man Bigge, Susannes syster Yvonne med man och deras dotter Sofia. Jag tycker det är jättekul att se dem, dom har ju blivit en del av mitt liv eftersom dom har funnits där sen jag kom till Sverige så det blir som en släktträff även för mig.

Den natruliga och avslappnade gruppbilden:

 

En stund senare dök Pia med man upp och då var det dags för kubbturnering.

    Jag vill bara säga att jag gjorde jäkligt bra ifrån mig, men sen när det var dags för vinnarfoto så ville dom inte ha mig med. Trodde dom, ja!

 

Vid 22 var det dags att tacka för sig, jag var förvisso ledig på midsommarafton, men jag skulle börja jobba kl 08.00 midsommardagen.

Men, jag ser fram emot nästa år, hoppas jag inte jobbar kväll då!

Tack för en mycket trevlig dag!  


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards