Alla inlägg den 19 juni 2011

Av Dina - 19 juni 2011 13:51

Den officiella jungfruturen är nu gjord.

Det blev en heldag på sjön.

Och jag kom ihåg och ta med mig det allra viktigaste när man ska vara ute länge till havs..

 

Vi åkte från Danderyd till Åkersberga via "våra" gamla farvatten, det året som jag och Micke träffades så var det en kanonsommar och Micke hade en snipa som vi var mycket ute med, kul att se det igen!

Så kom vi till Åkerskanal och Micke körde in där. Vet inte om han ville visa alla tjejer som nobbat honom en gång i tiden att "se vad ni gick miste om..." ;-)

 

Vid kanalen la vi till och åt lunch, dvs vår medhavda picknick och inom ett par minuter hade måsarna spanat in oss och kom och ville vara med. Micke blev galen då han inte gillar fåglar. Inte det minsta, men jag fick bra kontakt med en mås, den var så söööt och tittade så snällt på mig så jag kastade åt han lite bröd när Micke inte såg...

  Micke däremot var fientligt inställd och måsarna på hans sidag var inte lika gulliga..   Sådär så han ut hela tiden. Färdig att attackera vilken minut som helst..

  

Framåt eftermiddagen var vi i höjd med våra egna hemtrakter, Nacka. Micke ville då att vi skulle ringa till Susanne och Staffan att komma med oss på en liten första åktur. Och det gjorde dem. Mycket trevligt! Trevligare hade natruligtvis varit om dom inte gasat så mycket så man hade en chans att prata, men vi fick nog en hel del sagt ändå, trots oväsendet, men det är bara för vi är så otroligt duktiga på att prata, jag och Susanne..

Sämre gick det för karlarna att syra båten, trots att dom var tre stycken. Dom kan ju inte både prata och ha koll på omgivningen, så ibland kom det en våg och i den farten vi höll kändes det som om vi satt i en attraktion på Gröna Lund. Susanne och jag studsade som känngrusar emellanåt.

  japp, det är sånhär min man får efter ca fyra kotförskjutningar...

  

"Jag håller koll!"

Ja, på vad då?! Inte vågorna iallafall... ;-)

Men det var jättemysigt! Jättekul att ni följde med och vi får hoppas på fler båtturer under sommaren!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards