Alla inlägg den 17 juni 2011

Av Dina - 17 juni 2011 22:27

Förra året köpte Micke en liten 4-sitsbåt. I år när han skulle titta till det visade det sig att den hade tackat för sig.

Först bestämde vi att vi inte skulle ha någon båt iår.

Men Micke klarade inte det och i tisdags köpte vi en bättre begagnad.    

Detta var inte mitt förstahandsval när det gäller båt, jag gillar snipor. Sådana som puttrat fram i sakta behagligt mak..

Oliver kunde inte hålla sig utan ville ut på en provtur, och Micke ville natruligtvis inte missunna honom det.

  


Är jag förkyl img så är det deras fel.

Innan vi åkte till båten hade vi varit ute på Ingarö och hyrt en båtplats, den gällde bara över sommaren förvisso, men alltid nåt.

Jag tänkte ta några foton i båten också, men dom envisades att köra så snabbt, bara för att dom kan och för att jag inte gillar det, så jag hade fullt upp med att hålla i mig.


En sak märkte jag när jag gick omkring vid båthamnen i Danderyd; dom har gula sniglar.

  Tyvärr fick jag inte nåt bar kort på det, men dom var alldeles gula... Har vi såna i Nacka också? Jag vet inte att jag har sett några här.

Imorgon hoppas vi på fint väder, för då ska vi nämligen ut med båten på riktigt..

Av Dina - 17 juni 2011 09:38

Bin kompis Barre, eller Barbara som hon heter, har flyttat tillbaks till Sverige efter 15 år i Grekland. Och när Mia hade sin studentskiva så beslutades det att vi skulle ha en tjejmiddag.

Efter avslutad middag, som jag tyvärr inte tog kort på, men den var jättegod, så tog vi våra vinglas och gick ner och satte oss på Yvonnes bakgård. Eftersom hon bor mitt inne i stan så läar det mellan husen så vi kunde sitta där ett tag.

Barre berättade om någon som hon var intresserad av och frågade om någon av oss hade facebook så att hon kunde visa honom.

Men då bestämde jag och Yvonne att hon måste ha en egen sida, så vi gick upp och skapade en åt henne.

Det tog längre tid att få en bra profilbild, som dög åt Barre alltså, än att hitta gamla vänner åt henne, men vi gjorde vårt bästa...

  Kvällen avslutades i bra tid, strax efter 23 åkte vi hem.

Det var en mycket trevlig kväll men många skratt... :-)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards