Alla inlägg den 6 juni 2011

Av Dina - 6 juni 2011 17:14

På nationaldagen ska man umgås med peroner man älskar gärna på en plats som man älskar och just idag ska den helst också förkippas med Sverige. Alltså spenderade vi 6 juni i Nacka Forum.


Det var den bästa platsen min mamma kunde komma på. Och när Micke och jag försökte få henne på andra tankar svartnade blicken och underläppen började skaka...


Vi gav oss och körde henne till Forum. Micke den rackarn lämnade oss där. Jag vill bara tala om att jag har gått omkring i Nacka Forum i 5 timmar!!!!

 

Men mamma var glad.  

 


Av Dina - 6 juni 2011 16:50

Där hon inte ska vara..

Vi hade gjort upp en städplan över söndagen om vad som behövdes prioriteras.

Plötsligt fann jag mig hålla på alldeles själv. Vart är mamma...?

Jo, naturligtvis ute hos Max!

Hon hade bara någon dag innan öppnat hans stuga och baxnat, själv är jag van, jag stänger bara dörren igen och går därifrån, men inte jajja hon ska minsann komma och ställa allt tillrätta inne hos sin prins...

 

Max fick dammat, renbäddat, torkat och gardinerna tvättade och upphängda på nytt alldeles gratis, nåt som han i vanliga fall betalar sina yngre syskon att göra. Dessutom fick han röjt i rummet, nåt dom inte gör åt honom.

  Man blir hungrig av att vara i farten hela tiden. Jag ville pausa för en kaffe och macka. Det tyckte mamma var ett bra förslag, bara det att just en macka verkade så fjuttigt tyckte hon...

Hon ville ha korv! Det är nåt hon tjatat om sen hon landade i torsdags. Så jag ställde mig och gjorde tunnbrödsrulle åt henne.


  Vad är bättre än en korsordstidning och en tunnbrödsrulle?


Söndagen fortsatte med att vi sprang kors och tvärs och plockade och röjde.

Vi gjorde upp kommande veckas matslita, som alltid på söndag, och sen åkte jag och mamma och storhandlade.


Kl. 21 var det dags att bänka sig framför tv:n, det var nämligen dags för Poirot. Någongång mitt i programmet så går mamma ut i köket och gör nåt. B la drar hon upp persiennen i fönstret som är framför diskbänken. Hon hade dragit ner den tidigare på dan eftersom eftermiddagssolen ligger på just där och det är väldigt irriterande när man står i köket.

Efter ytterligare en stund går jag upp och ska dricka vatten...

  Mamma nådde inte att snurra snöret vid fönserkarmen eftersom fönstret var öppet, så hon hade virat den runt karanen istället! *skattar*

Det är så typiskt min mamma, hon ber inte om hjälp, hon fixar!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards