Alla inlägg den 31 maj 2011

Av Dina - 31 maj 2011 10:15

Men innan Vickan kom hann jag med att arbeta och ta mig till Forum. Det var hög tid att lämna in Mias studentbild för att göra plakat... Vaddå, sista minuten?! *suck*


När jag stod där med bilden i handen blev jag så nostalgisk. Min bebis... Snart flyttar hon ifrån mig... *snyft*

Jag vände mig om och precis då kom en mamma med sin bebis i vagnen och då började mina tårar att rinna, lite grann.. Tiden går så fort!


Micke hämtade upp mig så jag kunde komma hem och laga middag.

Sen kom Vickan. Hon hade gjort Stockholm i sitt besök från Sollefteå och var lite seg. Det tär att ligga på topp!

 

Till hennes ära gjorde jag Loukoumades. En slags frittyrbulle kan man säga.

Det var väldigt längesen jag åt, och dom blev inte sådär jättebra eftersom det var lika länge sen jag åt såna, men smaken var det ingen fel på.

 


Av Dina - 31 maj 2011 10:00

Vaknade seg idag. Hade varit uppe till 01:30 och bakat Chokladtårta till Yvonne som jag skulle till på kvällen.


Men innan det hade vi en del att stå i.

Först och främst så hade våra utemöbler som vi brukar ha på framsidan gått sönder redan förra sommaren och dom hade vi slängt. Nu behövde vi nya.

Och som om det inte räckte med det, våran trimmer till gräsmattan hade brunnit, så gräsmattan växte nu vilt pga allt regn som kommit dom senaste dagarna. Så vi behövde en ny sådan också.


Iväg ut på Värmdö.

Efter att ha gått runt i några affärer så bestämde vi oss för bord och stolar och i samma affär hittade jag också en strykbräda. *Wiii'

 

Iväg till Plantagen.

Men eftersom jag är så dålig på blommor och arrangemang så blev det bara två krukor och två blommor där. Jo och så ett svindyrt medel mot maskrosor som tagit över vår tomt.

 

Vidare till Coop trädgård för att köpa trimmer, men Micke hade spenderarbrallorna på sig så han köpte även en ny gräsklippare. Vi har ju inte så stor tomt, så vi har haft en gammal "handtrallare" eller vad den heter, och den är ju inte så kul, men nu blev det en ny fin.

 

Hem, packa upp och hoppa i duschen. Det var dags att göra sig iordning för att åka till Yvonne på mingelparty.

Tyvärr låg min mobil i väskan hela kvällen, men jag hade iallafall jättetrevligt. Plockmaten var god, vinet var gott och sällskapet underhållnade.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards