Alla inlägg den 29 april 2011

Av Dina - 29 april 2011 16:58

Nu har jag äntligen vari på min första Geocaching.

Och jag behöver inte säga att jag är fast, för det visste jag att jag skulle bli.

 

Sarah med GPS:en i högsta hugg.


Sarah ringde och sa att vi sklle geocacha idag, eftersom hon hade sett att det fanns "skatter" att hitta i närheten av mig. Vi siktade in oss på två av dem, och vi hittade två av dem.

 

Micke hann knappt innanför dörren innan jag sa att jag behövde få en GPS-app, eller vad det heter på min mobil, för det finns cachings och jag ska leta upp dem!

Fan vad det här var kul! :-)


Av Dina - 29 april 2011 16:47

Frasse bestämde sig att slå på stort och bjuda oss på brunch idag.

Själv åt han bara upp huvudet och lite innandöme, resten sparade han till oss.

  Det var tur att Sarah kom och kunde ta hand om kadavret. Medans jag gick omkring och undrade vilken sida var bäst att skyffla upp den från och Mia och Emelie stod och skrek i köket, kavlade Sarah upp ärmarna, tog ifrån mig påsen och plockade upp fågeln. Sarah vet hur en slipsten ska dras! :-D

Av Dina - 29 april 2011 16:27

Ingridienser:


1 Purjolök

1 Gul lök (stor)

1 Grön paprika

1 Röd paprika

1 Gul paprika

1 Zuccini

1 Aburgine


Skär alla grönsaker på mitten ochsen i bitar/strimlor stek upp i olivolja.


Ta en bunke. Häll i en burk krossade tomater, en bit fetaost, två nävar riven ost tre vitlöksklyftor (pressade), salt, peppar, salladskrydda (fransk) och oregano. Två tomater som du skär i bitar och ca 1 msk olivolja. Rör ihop. Häll dom stekta grönsakerna i bunken, rör om. Lägg i en gratängform. Den ska stå i ugnen ca 40 min på 200 C, ta ut och häll på riven ost, låt stå ytterligare i ugnen 10 min. Färdig.

  Ps, var inte snål med kryddorna.


Mat

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards