Alla inlägg den 31 mars 2011

Av Dina - 31 mars 2011 14:18

Fördelarna med att ha tonåringar, läs döttrar, är att man snabbt och lätt kan få reda på vart det finns utförsäljningar i stan, och på vad.

Jag ville ha tygjympaskor. Och snabbt sa Mia "Belle, 70% på hela sortimentet. Jag har redan varit och köpt en av varje färg".

Naturligtvis, vi andra måste ju jobba och tjäna ihop pengar först.

Men i allafall, idag var jag ledig och kl 10 imorse stod jag på busshållsplatsen på väg in till Söder.

Ringde Sara och frågade vart hon höll hus efersom jag vet att hon brukar jobba överallt i stan och hon var i närheten. Så vi möttes på McDonald´s i Slussen för en snabblunch och sen så promenerade vi i det vackra vårvädret upp för Götgatsbacken.


Första stoppet var Glitter, där hittade jag två armband och håll i er nu, en väska...

Jag höll på att missa den, men när jag böjde mig för att plocka upp nåt jag tappade så såg jag den där...

    

Jag gillar att vara ledig mitt i veckan när Micke jobbar, då kan man obehindrat göra såna här saker. Sen lägger man den bland dom andra och tar fram den när det är aktuellt och så säger man: "Den här? Den har jag haft länge..." :-D


På Belleskor så har dom nu ett par tygskor för 149 men två för 200. Och jag ville köpa två par, men Sara ville bara ha ett par och tänkte inte betala 149, så jag fick nöja mig med ett par jag med.

 

Tvärs över gatan från Belle ligger min favvobutik, Lush (se länk till hö), där köpte jag en handkräm och en ansiktsmask.

 

Allt som finns där är från naturen, och eftersom jag hade gått omkring och provat olika prudukter så luktade jag som en hel måltid när jag gick därifrån.

T ex ansiktsmaksen är en blanding av örter, fruktjuice, kryddor, nötter och honung, färska ägg från frigående höns och mycket mer.

Jag provade en kräm och en tvål som hade socker, havssalt, alger och frukt.

Tur att alla jag mötte på vägen var mätta för jag var som ett gående smörgåsbord.


Har varit på en trevlig skogpromenad med Athos och nu sitter jag och dricker mitt eftermiddagskaffe. Snart ska jag roa mig kungligt, jag ska nämligen gå och ta hand om min strykhög som är ända upp till taket.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards