Alla inlägg den 12 mars 2011

Av Dina - 12 mars 2011 23:51

För en gångs skulle tyckte jag att rätt låt vann.

Det var inte den låten jag röstade på, men den här helt ok och jag tror att det kommer gå bra för den i Tyskland.

Grattis sockersöta Erik!

  


För övrigt måste jag säga att det var generell hög nivå på slutfinalen. Alla låtarna var bra om än några inte var lämpade för att skicka till Tyskland.


1. Danny - In da club - Persolig favorit. Framträdandet var proffsigt och snyggt. Danny lika charmig som alltid. Och nu vet vi att han har en snygg brorsa också. Me like.... ;-) Men för att återgå till nummret. Den här ringde jag och röstade på, flera gånger. Kom på en hedersam andraplats och kommer att bli ett örhänge i sommar.

   


2. Sara Varga - Spring för livet - Nä, det hade räckt om hon sprungit av scenen bara. Det här var en trevlig låt. Väldigt bra musik, lite visaktig, en sann radiolåt. Ingenting att ens fundera på att skicka till Tyskland och helt obegripligt hur den kunde komma såhär långt. Kom på plats nr 9.

  


3. The Moniker - Oh my God - Jag kan inte hjälpa det. Jag gillar den här, den fastnar. Man blir glad av det här nummret, kanske för att det är så färgglatt. Men också för att han har "det". Han går igenom rutan. Kom på plats nr 3.

  


4. Brolle - 7 days and 7 nights - Ytterligare en låt som jag röstade på. Jag tyckte den här var jättebra! Jag kunde se mig själv sittandes i en cab på en amerikansk landsväg, en såndär jättelång som aldrig verkar ta slut med den här låten jättehögt i högtalarna. Och dessutom så sjunger Brolle jäkligt bra. Den kom på en oförtjänt sista plats.

  


5. Linda Bengtzing - E de fel på mig - Nej, inte på dig, Linda, men din kycklinggula utstyrsel, den borde kanske ses över...

Det här är schlager! Alltså, jag ser mig själv med vänner dansa loss på Golden Hits schlagerbar med den här låten. Något jag verkligen ser fram emot. Hon fick högt poäng av mig för att hon sjöng på modersmål och för att hon sjöng schlager. Men numera är det ju inte "Musikschlagerfestivalen" längre utan Melodifestivalen. Me no like! Jag vill ha ordning och reda! Iallafall... Bra låt, som sagt.Kom på plats nr 7.

  


6. Nicke Borg - Living home - Living the scen, hade varit tillräckligt. Bortsett från att jag är emot hårdrock i mello, men ok, många som har varit med har varit bra. Men först och främst, låter man ens fru sy ens kläder så får man nog skylla sig själv. Han skulle haft skinnbyxor, överhuvudtaget tuffare stil. Nu blev det så... fel... Och låten var inte bra heller. Nä, det här gick bort för min del. Men vi lär nog få se mer av den här killen för han var duktig och hade bra röst. Han kom på plats nr 8.

  


7. Swingfly - Me and my drum - Alltså, låten var helt ok. På Hultfredsfestivalen. I mello, iiiinte riktigt. Jag tyckte hela nummret var lite pubertalt. Min son Oliver gav den en 10 (full pott hos oss) och det säger väl allt...

Kom på plats nr 5.

  


8. Sanna Nielsen - I´m in love - Sanna kan man alltid lita på. Hon är proffsig och klockren. Det här var också en schlager. Den tappade lite eftersom den tenderade att bli lite tjatig. Fast det är klart, är man in love så får man vara lite tjatig... *drömmermigbort* :-)

Sanna kom på plats nr 4.

  


9. Playtones - The King - Jag minns inte hur den här låten gick, för från det ögonblicket jag såg dem på scenen så tog en annan låt över mitt huvud: "Alla snubbar, alla snubbar  vill ju vara katt...." Ni vet, från filmen Aristocats. Men vad jag förstod så gillade den yngre generatioen detta. Själv tyckte jag dom påminde om The Boppers.

  


10. Erik Saade - Popular - Ja den här låten var jättebra också. Lika bra som Dannys. Varför jag inte röstade på den var för att jag tycker att Eriks röst låter lite barnslig. Den är inte sådär jättebra, faktiskt. Men vad han saknade i röst kompenserade han med utseende och hunkar till dansare. Och det funkar. Det funkar på flickor 12-19 och det funkar på 40 och uppåt. Jag har höga förhoppningar iår!

  


Nu när svenska melodifestivalen är slut så hoppas jag innerligen att det kommer ta lååååång tid innan vi får se Marie Serneholt och Rickard Olsson i tv igen.

  

Detta var det bästa dom kunde hitta... :-/





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards